واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

شاخص کل بورس امروز ۲۸ تیر / ریزش ۳۰ هزار واحدی نماگر اصلی بازار

  • کد خبر: ۳۴۸۴۷
  • ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
شاخص کل بورس امروز ۲۸ تیر / ریزش ۳۰ هزار واحدی نماگر اصلی بازار
پیش بینی اغلب کارشناسان درباره افزایش توجه معامله گران به نماد‌های کوچک امروز محقق شد. شاخص کل ۳۰ هزار پله سقوط کرد، اما شاخص کل هم وزن بیش از ۶ هزار پله صعود را تجربه کرد، تا این ادعا ثابت شود.
گروه اقتصاد/شهرآرانیوز، بعد از رشد خیره کننده نماد‌های شاخص ساز طی چند هفته اخیر بالاخره نوبت به نماد‌های کوچک‌تر هم رسید. در هفته گذشته در حالی که اغلب نماد‌ها در بازار ریزشی بودند، شاخص کل به لطف رشد چند نماد شاخص ساز هر روز مثبت بود و در مجموع هفته گذشته ۵ درصد رشد کرد، اما این روند در روز چهارشنبه هفته گذشته متوقف شد و امروز ۲۸ تیر نیز بازار در مسیر جدید افتاد.

امروز شاخص کل بازار بورس با ۳۰۹۰۰ پله سقوط معادل ۱.۶۸ درصد ریزش را تجربه کرد و به سطح یک میلیون و ۸۱۰ هزار واحدی بازگشت. شاخص کل هم وزن، اما با ۶۷۷۶ پله صعود معادل ۱.۴۱ درصد رشد را تجربه کرد و به ۴۷۸ هزار واحد رسید.

البته این آمار مربوط به زمان بسته شدن پنجره اصلی معاملات در ساعت ۱۲ و نیم ظهر است و احتمالا با از سر گیری معاملات در نماد‌ها بعد از ظهری شاخص‌ها کمی جا به جا شوند.

رشد شاخص کل هم وزن در روزی که نماگر اصلی بازار ریزش را تجربه کرده حکایت از توجه معامله گران به سمت نماد‌های کوچک است. امروز افزایش تقاضا برای خرید نماد‌های کوچک، منجر به سبز بودن اغلب نماد‌ها شد که این ماجرا علت اصلی رشد شاخص کل هم وزن در مقایسه با شاخص کل است.

در جریان معاملات امروز در مجموع دو بازار بورس و فرابورس ۴۳۳ نماد در قیمت‌های مثبت معامله شدند و ۱۲۳ نماد در قیمت‌های منفی داد و ستد شدند. در بازار بورس ۵ میلیارد و ۳۳۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۲۰۲ میلیارد تومان معامله شد. در بازار فرابورس نیز ۲ میلیارد و ۵۴۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۵ هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان داد و ستد شد.

لازم به ذکر است که زمان انجام معاملات سهام‌های بعدازظهری هنوز ادامه دارد. نماد «خودرو» از ساعت ۱۳:۴۵ الی ۱۴:۵۰ معامله می‌شود و دوره سفارش‌گیری از ساعت ۱۳:۴۵ الی ۱۳:۵۰ خواهد داشت. نماد «خساپا» از ساعت ۱۳:۵۰ الی ۱۴:۵۵  معامله می‌شود و دوره سفارش‌گیری از ساعت ۱۳:۵۰ الی ۱۳:۵۵ خواهد داشت. نماد «سیتا» از ساعت ۱۴:۰۵ الی ۱۵:۰۵ معامله می‌شود و دوره سفارش‌گیری از ساعت ۱۴:۰۵ الی ۱۴:۱۰ خواهد داشت. نماد «ولپارس» از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۵:۰۰ معامله و دوره سفارش‌گیری از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۴:۰۵ خواهد داشت. صندوق «دارا_یکم» از ساعت ۱۲:۳۵ الی ۱۳:۴۵ با دوره سفارش‌گیری از ساعت ۱۲:۳۵ الی ۱۲:۴۵ معامله می‌شود. «شستا» از ساعت ۱۲:۴۰ الی ۱۳:۴۵، دوره سفارش‌گیری از ساعت ۱۲:۴۰ الی ۱۲:۴۵ خواهد داشت.

در این گزارش نماد‌های موثر بر شاخص کل و نماد‌هایی که بیشترین رشد را امروز تجربه کردند را برایتان لیست کرده‌ایم که در ادامه می‌بینید.

نماد‌هایی که امروز بیشترین رشد را تجربه کردند:
شاخص کل بورس امروز ۲۸ تیر / ریزش ۳۰ هزار واحدی نماگر اصلی بازار
 
نمادهای موثر بر شاخص کل بورس:
شاخص کل بورس امروز ۲۸ تیر / ریزش ۳۰ هزار واحدی نماگر اصلی بازار
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->