بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها
سرخط خبرها

۲۰ میلیون حلقه تایر سواری تا پایان سال تولید می‌شود

  • کد خبر: ۴۹۴۰۵
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
۲۰ میلیون حلقه تایر سواری تا پایان سال تولید می‌شود
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: شرکت‌های داخلی با پشت سر گذاشتن تحریم‌های ناجوانمردانه، تاکنون رکورد خوبی در تولید انواع تایر به‌ویژه تایر خودرو‌های سواری به ثبت رساندند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال آمار تولید آن از مرز ۲۰ میلیون حلقه بگذرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «مصطفی تنها»  افزود: سال گذشته و با افزایش یک‌باره فشار تحریم‌ها، صنایع کشور غافلگیر شدند و جریان تولید با وقفه همراه شد.

این مقام صنفی ادامه‌داد: طولانی شدن ثبت سفارش مواد اولیه تا تخصیص ارز، مشکلات ارزی، رسانیدن ارز به دست فروشندگان و دشواری حمل مواد اولیه و تجهیزات به کشور که در بسیاری موارد به صورت غیرمستقیم و از طریق کشور‌های ثالث انجام می‌شد، همگی دست به دست هم داد تا کارخانجات تایرسازی نتوانند همچون سال‌های گذشته به تولید بپردازند.

 

وی یادآور شد: در برخی موارد، انبار مواد اولیه شرکت‌ها با کاهش همراه شد و به ناچار شیفت‌ها و ساعت‌های کاری را کاهش دادند یا مجبور به کاهش خطوط تولیدی و تعدیل نیرو‌های خود شدند.

 

تنها خاطرنشان‌کرد: در سه ماهه پایانی پارسال و با همکاری و هماهنگی بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، خرید مواد اولیه تولید انجام و کارخانجات تجهیز شدند تا اینکه به‌تدریج تولید به روال عادی بازگشت.

 

وی با اشاره به همت بالای تایرسازان برای تولید، گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۱۲ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۲۰۸ حلقه تایر سواری به وزن ۹۰ هزار و ۵۳۸ تن از سوی کارخانجات داخلی تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۲۶ درصدی و ۲۹ درصدی داشته است.

 

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران بیان داشت: در صورت تداوم روند مثبت یاد شده، عبور از رکورد تولید ۲۰ میلیون حلقه تایر سواری تا پایان امسال دست‌یافتنی است که برای نخستین بار در صنعت تایرسازی محقق می‌شود.

 

وی خاطرنشان‌کرد: در سایر تایر‌های تولیدی نیز رشد چشمگیری را شاهد هستیم و تحقق «جهش تولید» در همه بخش‌ها امکان‌پذیر است.

 

تامین ۳۰ درصد تایر باری رادیال در کشور

تنها گفت: در تولید تایر‌های باری بایاس هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و اگر بازار کشش داشته باشد، ظرفیت‌های موجود بیش از نیاز کشور است.

 

 در تولید لاستیک‌های بایاس که فناوری قدیمی دارند، از الیاف و رشته‌های نخی استفاده شده و در تولید لاستیک‌های رادیال از رشته‌های سیمی استفاده می‌شود.

 

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران ادامه‌داد: در تولید تایر باری رادیال، اما با کمبود ظرفیت مواجهیم، به‌طوری که سالیانه ۳۶۰ هزار حلقه از این تایر‌ها در شرکت بارز تولید می‌شود، همچنین کارخانه آرتاویل تایر اردبیل با ظرفیت اسمی ۳۰۰ هزار حلقه در سال آماده بهره‌برداری است.

 

وی بیان‌داشت: طرح دیگری در بیرجند با ظرفیت سالیانه ۲۳۰ هزار حلقه نیز در حال آماده‌سازی است که ساختمان‌های آن احداث و بخشی از ماشین‌آلات آن نیز خریداری شده و منتظر تخصیص ارز است.

 

تنها، نیاز سالیانه به تایر رادیال باری را یک میلیون و ۲۰۰ هزار حلقه برشمرد و گفت: در صورت راه‌اندازی واحد‌های یاد شده، از سال ۱۴۰۰ به بعد حدود ۹۰۰ هزار حلقه از این تایر‌ها قابل تولید در داخل است و بقیه آن باید از خارج از کشور تامین شود.

 

وی اظهار داشت: پارسال حجم بالایی از واردات تایر خودرو به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام شد که عمده آن‌ها تایر‌های باری بود؛ این میزان واردات بسیار بیشتر از نیاز کشور بود.

 

به گفته این مقام صنفی، با وجود همه مسائل یاد شده همه کارخانجات عضو انجمن صنفی صنعت تایر در تلاشند تا اتکای کشور به واردات تایر کاهش یابد و به این منظور بهره‌وری نیروی انسانی و ماشین‌آلات خود را افزایش دادند و روی بهبود ساختار و کیفیت تولید این محصولات کار کردند.

 

وی خاطرنشان‌کرد: جهشی که اکنون در تولید تایر شاهد آن هستیم، هم کمّی و هم کیفی است و بخش تحقیق و توسعه شرکت‌ها در نیل به این موفقیت سهم چشمگیری داشته است.

 

تولید تایر شاسی‌بلند‌ها

تنها افزود: امروز برخلاف سال‌های گذشته، سهم بالایی از تایر خودرو‌های شاسی بلند در داخل کشور ساخته می‌شود و ضربه پذیری اقتصاد کشور در این بخش کاهش یافته است، در حالی که پیش از این باید همه طرح ها، دستورالعمل‌ها، خطوط تولید و ... را از خارج تهیه می‌کردیم.

 

به گزارش ایرنا، بررسی آمار عملکرد تایرسازان بزرگ کشور حاکی از تولید ۱۶۹ هزار و ۷۴۱ تن تایر و تیوب از ابتدای امسال تا پایان مهرماه و رشد ۲۵ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه با پارسال است.

 

این میزان تولید مشتمل بر ۲۸ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۱۴۸ حلقه تایر و تیوب است که از نظر تعداد حلقه نیز رشد ۲۹ درصدی را در مقایسه با هفت ماهه پارسال نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->