بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

جایگزینی موتور‌های برقی با بنزینی در مشهد، روی دور تند

  • کد خبر: ۸۹۲۶۰
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
جایگزینی موتور‌های برقی با بنزینی در مشهد، روی دور تند
طرح تبدیل و جایگزینی موتور‌های بنزینی با برقی در حال بازنگری و تکمیل است و درصورت تصویب شورا، همه مردم مشهد می‌توانند از تسهیلات دریافت موتور برقی استفاده کنند.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ اولین بار سال ۱۳۹۴ بود که شورای شهر مشهد با مصوبه‌ای مجوز تعویض موتور‌های بنزینی با برقی را صادر کرد و بهمن ماه همان سال شهرداری اعلام کرد که ۵۰۰ دستگاه از این موتور‌ها به صورت آزمایشی در هسته مرکزی تردد می‌کنند تا بعد از برطرف شدن عیب و نقص‌های احتمالی، سازوکار فروش آن‌ها به مردم تدوین شود.

این طرح نیمه کاره به حال خود رها و ماجرای استفاده از موتور برقی تا شهریور ۱۳۹۹ و مصوبه جدید شورای شهر فراموش شد. براساس این مصوبه جدید شهرداری موظف شد تا سقف ۹۰ درصد از قیمت این موتور‌ها را در قالب وام با تسهیلات چهاردرصدی به متقاضیان ارائه بدهد.

قرار بود اولین گروهی که این موتور‌های برقی را تحویل می‌گیرند، کسانی باشند که شغلشان در ارتباط با موتورسیکلت باشد و حالا آن طور که مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد اعلام کرده است، این طرح در حال بازنگری و تکمیل است و درصورت تصویب شورا، همه مردم مشهد می‌توانند از تسهیلات دریافت موتور برقی استفاده کنند.

علی باخرد در گفتگو با خبرنگار ما و با بیان اینکه طرح تبدیل و جایگزینی موتور‌های بنزینی با برقی قرار نیست تغییر کند و در حال تکمیل آن هستیم گفت: در طرح قبلی تنها کسانی می‌توانستند از تسهیلات شهرداری برای خرید موتور برقی استفاده کنند که موتور وسیله کار آن‌ها بود و به عنوان نمونه در پیک‌های موتوری یا رستوران‌ها و... مشغول کار بودند.

از یک طرف اثبات اینکه یک نفر در حوزه حمل ونقل کالا فعال است زمان بر بود و از طرف دیگر شاید این افراد از نظر مالی شرایط خرید موتور برقی را نداشته باشند. در واقع، چون بدنه کارگری اولین مخاطب شهرداری مشهد برای تبدیل موتور بنزینی به برقی بود، استقبال کمی از این ماجرا شد و دلیل تکمیل طرح و گسترش دایره شمولیت آن هم همین مسئله بود.

طرح جدید در حال تدوین است

وی با اشاره به جزئیات طرح تکمیلی جدید شهرداری مشهد ادامه داد: اکنون با همکاری شورای شهر در حال تدوین یک طرح تکمیلی برای جایگزینی موتور‌های برقی با بنزینی هستیم که براساس آن علاوه بر گروه قبلی، مردم عادی هم می‌توانند از این امکان استفاده کنند، اما با این تفاوت که سود تسهیلات پرداختی به آن‌ها کمی بیشتر از آن چهاردرصدی خواهد بود که برای موتور‌های کار تعیین شده است.

تسهیلات تغییری نخواهد کرد

باخرد افزود: قیمت موتور برقی تا امروز تغییری نداشته است و پیش بینی ما هم نشان می‌دهد که قیمت آن باز هم نوسان زیادی نداشته باشد و از همه مهم‌تر اینکه تعداد موتور‌هایی که ما نیاز داریم در کارخانه‌ها موجود است و به همین دلیل تغییر قیمت کمتری خواهد داشت. پیشنهاد ما برای تسهیلات همان ۳۵ میلیون تومانی است که پیش از این مصوب شده بود و این مبلغ تقریبا ۸۰ درصد قیمت این موتورهاست.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد با بیان اینکه مشکلات به وجود آمده باعث تأخیر در شروع اجرای این طرح شد اظهار کرد: از ابتدای شروع طرح مشکلات ناخواسته‌ای گریبان گیر ما شد و در عمل نزدیک دو ماه است که در سازمان مدیریت حمل و نقل به صورت جدی در حال کار در این زمینه هستیم و تا امروز هم نزدیک به ۱۷۵ نفر برای استفاده از تسهیلات و دریافت موتور به بانک معرفی شده اند.

رویکرد شورا، گسترش استفاده از موتورسیکلت برقی

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر، هم با اشاره به لزوم گسترش استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در شهر گفت: در شورای اسلامی شهر به دنبال تأمین موتورسیکلت برقی هستیم.

اکنون براساس طرح قبلی، محدودیت‌هایی برای تحویل موتور برقی به مردم مشهد وجود دارد که طرح در حال بازنگری است و جامعه مخاطب و واجد شرایطی که می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند باید گسترش پیدا کند. البته که رویکرد شورای شهر هم همین مسئله است که تعداد بیشتری از مردم از موتور برقی استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->