نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

خراسان رضوی رکورددار مرگ موتورسواران

  • کد خبر: ۹۵۲۴۳
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
پلیس راهور، ۵ استان را با بیشترین تعداد جان باختگان موتورسواری معرفی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ اعلام آمار ۹ ماهه قربانیان تصادفات رانندگی در کشور، نشان داد که ۷۸ درصد قربانیان حوادث رانندگی در معابر شهری کشور مربوط به موتورسیکلت سواران و عابران پیاده است و خراسان رضوی نیز جزو پنج استانی است که بیشترین تعداد قربانیان در این حوزه را دارد.

این آمار را خبرگزاری ایسنا در گفتگو با سرهنگ محمدباقر سلیمی، رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور اعلام کرده است که از ۷۸ درصد جان باختگان، ۳۶ درصد مربوط به موتورسواران و ۴۲ درصد دیگر جان باختگان، عابران پیاده بوده اند.
کمترین جان باختگان موتورسیکلت سوار مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، البرز، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و بیشترین جان باختگان موتورسیکلت سوار مربوط به استان‌های تهران، فارس، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان بوده اند.

ضربه به سر علت اصلی مرگ موتورسواران

برابر تحلیل‌های سازمان پزشکی قانونی ۷۵درصد موتورسیکلت سواران بر اثر ضربات به قسمت سر و جمجمه و خون ریزی‌های شدید مغزی جان خود را از دست داده اند، این درحالی است که درصورت استفاده از کلاه ایمنی بسیاری از این اتفاق‌های تلخ رقم نمی‌خورد. دومین عامل جان باختن موتورسواران در تصادفات، ناشی از تردد در معابر بزرگراهی، تونل‌های شهری و تردد در زمان‌هایی است که سطح معابر ناشی از بارندگی لغزنده هستند.
همچنین ۸۵ درصد جان باختگان موتورسیکلت مرد هستند و ۱۵ درصد باقی مانده شامل زنان ترک نشین می‌شود. گروه سنی جان باختگان نیز بین ۱۴ تا ۴۴سال است.

استاندارد سرنشین موتورسیکلت‌ها یک نفر است

یکی دیگر از دلایلی که باعث جان باختن موتورسواران می‌شود، استفاده جمعی از آن است، به نحوی که برابر طراحی استاندارد و مقررات که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی پیش بینی شده، ظرفیت موتورسیکلت یک نفر است، ولی گاهی این وسیله مورد استفاده جمعی خانوادگی قرار می‌گیرد و یک خانواده با پنج تا هفت سرنشین تردد می‌کنند، تا جایی که همین امسال شاهد دو تصادف جمعی موتورسیکلت هر کدام با پنج نفر سرنشین بودیم که در حادثه اول هر پنج نفر که اعضای یک خانواده بودند جان خود را از دست دادند و در حادثه دوم نیز سه نفر فوت و دو نفر مجروح شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->