٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ساخت متروپل آبادان قبل از صدور پروانه کلید خورده بود | با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد

  • کد خبر: ۱۱۰۳۴۵
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
ساخت متروپل آبادان قبل از صدور پروانه کلید خورده بود | با متخلفان برخورد قاطع خواهد شد
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس بررسی‌هایی که تاکنون از سوی کمیسیون عمران صورت گرفته ساخت متروپل قبل از صدور پروانه کلید خورده و بعد از ساخت چندین طبقه سازمان نظام مهندسی به موضوع ورود کرده و چندین گروه ناظر تعیین و سپس تغییر می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، اسماعیل حسین زهی، با اشاره به سفر هیاتی از کمیسیون عمران مجلس به آبادان و بازدید میدانی از محل ریزش ساختان متروپل، بیان کرد: با توجه به ماموریتی که رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون عمران به منظور بررسی دقیق ابعاد ریزش ساختمان متروپل دادند، در روز پنجشنبه هیاتی از کمیسیون در محل حادثه حضور یافتند.

وی در ادامه با بیان اینکه وزیر کشور، استاندار و رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس مدیریت بحران ما را در این سفر همراهی کردند، اظهار کرد: همه دستگاه‌های خدمات رسان در صحنه حاضر بودند و نیرو‌های مردمی نیز از نیرو‌های امدادی پشتیبانی می‌کردند تا عملیات امداد رسانی زودتر به نتیجه برسد.

این نماینده مجلس گفت: متروپل یک پروژه بزرگ بود و اولویت اول آواربرداری و نجات افرادی است که احتمال می‌رفت زنده باشند. جست و جو‌ها در حال انجام بود و بیرون آوردن اجساد افرادی که زیرآوار مانده بودند نیز در حال دنبال شدن بود.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یک سوم این پروژه ریزش کرده بود و دو سوم آن باقی مانده که احتمال ریزش آن وجود دارد. این موضوع در اولویت بود که عملیات آوار برداری به نحوی انجام شود که خدایی نکرده با ریزش بقیه سازه به افراد بیشتری صدمه وارد نشود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: جلسات متعددی با فرمانداری و نمایندگان وزارت کشور برگزار و بر این موضوع تاکید شد تا مردم به طور مستقیم در صحنه حادثه حضور نیابند و فقط از نیرو‌های امدادی پشتیبانی کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: امکانات خوبی از سوی دستگاه‌های اجرایی در محل حادثه فراهم شده بود. دستگاه‌های اجرایی در محل حادثه مستقر بودند تا اگر نیاز شد حضور به موقع داشته باشند.

حسین زهی با بیان اینکه این یک پروژه مشارکتی با شهرداری آبادان بود، گفت: پروانه‌هایی که برای ساخت متروپل صادر شده بود در جلسات مورد بررسی قرار گرفت. قبل از صدور پروانه، احداث بنا، آغاز شده بدون آنکه سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی در جریان باشند و بعد از آنکه چندین طبقه از ساختمان ساخته می‌شود، سازمان نظام مهندسی موضوع را پیگیری می‌کند سپس ناظرین مشخص می‌شود، اما ناظرین منتخب استعفا داده و یک گروه ناظر دیگر تعیین می‌شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ایرادات مختلفی در ساخت این پروژه وجود داشت، گفت: کمیسیون عمران ابعاد این حادثه را با دقت بررسی خواهد کرد و ظرف دو هفته آینده گزارش نهایی در صحن مجلس قرائت خواهد شد. هر دستگاهی که در این زمینه تخلف داشته باید پاسخگو باشد و برخورد قاطع با آن صورت خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->