افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند
سرخط خبرها

چشم طمع اپل به درآمد تبلیغات فیس‌بوک

  • کد خبر: ۱۲۱۱۸۵
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
چشم طمع اپل به درآمد تبلیغات فیس‌بوک
اپل و فیس‌بوک رابطه خوبی با هم ندارند و وال استریت ژورنال گفته این شرکت سال‌های قبل به دنبال کسب سهم و درآمد از تبلیغات پست‌ها در این شبکه اجتماعی بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فیس بوک و اپل چندین سال است که با هم اختلاف دارند. اما ذکر این نکته جالب است که اپل سال‌ها قبل با این شبکه اجتماعی مذاکره کرده بود تا ببیند چگونه می‌تواند از عرضه فیس بوک در فروشگاه برنامه خودش یعنی اپ استور کسب درآمد بیشتری داشته باشد.

اپل در گذشته معتقد بود باید از درآمد‌های تبلیغاتی فیس بوک درآمد بیشتری کسب کند. تبلیغاتی که اپل از آن‌ها انتظار کسب درآمد داشت، پست‌هایی بود که که به کاربران اجازه می‌داد در ازای پرداخت پول محتوایشان به افراد بیشتری نشان دهند.

اپل بر این باور بود که این نوع پست‌ها به نوعی خرید درون برنامه‌ای هستند و این شرکت می‌تواند درآمدی از آن‌ها داشته باشد. اما متا در واکنش به این موضوع گفت که این نوع پست‌ها تبلیغات هستند و اپل نمی‌تواند سهمی در آن‌ها داشته باشد.

البته این سهم خواهی اپل محدود به متا نیست. مت مولن وگ، مدیرعامل تامبلر می‌گوید این شرکت با عرضه ویژگی پست‌های شاخص در پلتفرم آن‌ها مخالف بود و تا وقتی که این قابلیت به عنوان خرید درون برنامه‌ای معرفی نشد، اپل اجازه نداد تامبلر آن را عرضه کند.

اپل و متا در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ درباره حق اشتراک در فیس بوک مذاکره کرده بودند. این توافق اجازه می‌داد تبلیغات از فیس بوک حذف شوند که می‌توانست به نفع اپل باشد. چون می‌توانست درآمد‌هایی را از خرید حق اشتراک بدست بیاورد. اما طرفین نتوانستند روی این ایده به تفاهم برسند.

اکنون این دو شرکت اختلافات بیشتری پیدا کرده اند. اپل در سال ۲۰۲۱ قابلیتی را در سیستم عامل iOS ۱۴.۵ به کاربران ارائه داد که تاثیر مستقیم و زیادی روی تبلیغات فیس بوک گذاشت و ۱۰ میلیارد دلار به درآمد این شبکه اجتماعی از راه تبلیغات ضربه زد. وال استریت ژورنال نوشته مدیران فیس بود ایده توقف جمع آوری اطلاعات شخص ثالث را در سال ۲۰۱۸ در نظر داشتند، اما زاکربرگ مخالف بود و می‌گفت این ساز و کار باید باقی بماند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->