صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مقارن با اول ماه شوال، نماز باشکوه عید سعید فطر در صحن و سرای حرم مطهر امام رضا (ع) به امامت آیت‌الله علم الهدی؛ نماینده، ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی و امام‌جمعه مشهدمقدس اقامه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین معنوی اقامه نماز عید سعید فطر از ساعت ۶ صبح با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و پس از بیان احکام دینی راجع به استهلال ماه و پرداخت فطریه توسط حجت‌الاسلام و‌المسلمین رضوی‌نسب، از ساعت ۶:۴۵ نماز عید سعید فطر به امامت آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی؛ امام‌جمعه مشهد و با حضور پرشور و باشکوه مردم متدین مشهد و زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر اقامه شد.

به‌دلیل حضور گسترده زائران و مجاوران در این آیین معنوی این فریضه الهی در رواق‌های مبارکه امام خمینی(ره)، دارالمرحمه، دارالحجه، شبستان‌های مسجد گوهرشاد و صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، جمهوری اسلامی و بست‌های نواب صفوی، شیخ طوسی و شیخ طبرسی برگزار شد.  

امروز همچنین آیین نقاره‌نوازی طبق سنت دیرینه که صبح روز عید نواخته می‌شود، توسط خادمان حرم مطهر رضوی طنین‌انداز شد و فرا‌رسیدن این عید بزرگ را به زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) تبریک گفت.

ویدئو | نقاره‌زنی عید فطر در حرم مطهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.