صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان گفت: این مجلس همواره حامی مقاومت بوده و مهمترین کاری که کرده جلوگیری از ایجاد فتنه در بین شیعه و سنی بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شیخ علی الخطیب در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با بیان گزارشی از شکل گیری مجلس اعلای اسلامی لبنان، اظهار داشت: پس از استقلال لبنان، شیعیان در نظام لبنان به حساب نمی‌آمدند و خارج از مناسبات نظام لبنان بودند. مناطق آن‌ها کم برخوردار و به آن‌ها رسیدگی نمی‌شد و در حاشیه مناطق زندگی می‌کردند و اگر خدماتی هم بود خودشان انجام می‌دادند؛ به همین خاطر فرزندان آن‌ها مجبور بودند به خارج از لبنان بروند.

وی ادامه داد: علاوه بر این مشکلات، مشکل دیگر، رژیم صهیونیستی و اسرائیل بود که شروع به دست اندازی به این مناطق کرد. اواخر دهه پنجاه امام موسی صدر وارد لبنان شد و شروع به اصلاح نظام لبنان کرد؛ سپس یک جنبش اجتماعی به وجود آمد که دولت تبعیض قائل نشود و همه را به یک چشم نگاه کند.

نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان خاطرنشان ساخت: گروه‌های مختلفی می‌خواستند جلوی امام موسی صدر را بگیرند و در نتیجه جنگ داخلی به وجود آمد؛ اما ایشان در مقابل این جنگ ایستادگی کرد و بیان کرد که این کار به نفع اسرائیل است و هیچ نفعی برای لبنان ندارد و در ادامه، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به وجود آمد و مهمترین کار این مجلس، حفاظت از منافع مناطق شیعه نشین لبنان بود.

شیخ علی الخطیب با اشاره به اینکه امام موسی صدر یک حس اقتدار به شیعیان بخشید، افزود: ایشان توانست ارتباط و تعامل را با کشور‌های عربی به وجود بیاورد و به عنوان اولین رئیس مجلس اعلای شیعان لبنان انتخاب شدند.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پایان گفت: مجلس اعلای شیعیان لبنان همواره حامی مقاومت بوده و مهمترین کاری که کرده جلوگیری از ایجاد فتنه در بین شیعه و سنی بوده است و این مجلس از طریق ارتباطاتی که دارد می‌تواند به شیعیان خدمات ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری حوزه

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.