صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ گفت: بررسی حوادث و وقایع ماه‌های اخیر افغانستان نشان می‌دهد که روند خطرناکی در نسل کشی شیعیان و غیرنظامیان در حال وقوع است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فتح‌الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در گفت‌وگو با خانه ملت اظهارداشت: بررسی حوادث و وقایع ماه‌های اخیر افغانستان نشان می‌دهد، وضعیت خطرناکی در نسل کشی شیعیان و غیرنظامیان در حال وقوع است و این اتفاق در هر حالتی نا امیدکننده و نگران کننده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: این وقایع یا با اطلاع حکومت مرکزی انجام می‌شود یا بدون اطلاع طالبان است و این حکومت قدرت مدیریت را ندارد و یا اینکه جریانی به دنبال تخریب روابط ایران و افغانستان و امنیت منطقه است، اما در هر صورت باید حکومت مسلط فعلی این کشور به این مساله توجه داشته باشد که مقابل کشتار مردم این کشور را بگیرد.

توسلی خاطرنشان کرد: اکثر حملات علیه شیعیان است و نشان می‌دهد برنامه ویژه‌ای برای اختلافات مذهبی در این کشور تهیه شده است و حکومت طالبان مسئولیت تامین امنیت همه شهروندان را دارد و ما تذکر می‌دهیم تلاش کنند، بیش از این خون افراد غیرنظامی شیعه و اهل سنت بر زمین ریخته نشود.

وی با تاکید بر اینکه هر فتنه‌ای باید در این رابطه به سرعت شناسایی شود گفت: تامین امنیت این کشور وظیفه جریانی است که مسئولیت حکومت در آن را بر عهده گرفته و خانواده بسیاری از این مردمی که جانشان در داخل کشور خود در خطر است در ایران زندگی می‌کنند و ما از همسایه خود انتظار داریم امنیت را تامین کند تا این ناامنی به داخل کشور ما کشیده نشود.

منبع: خانه ملت

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.