صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی جهت پیشگیری از تب خونریزی دهنده کریمه- کنگو هشدار داد.

به گزارش شهرارانیوز، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در این باره گفت: با عنایت به افزایش دمای محیط در روز‌ها و ماه‌های پیش رو و به تبع آن افزایش فعالیت کنه‌های حیوانی که باعث ایجاد و انتقال بیماری "تب خونریزی دهنده کریمه کنگو" (CCHF) میشود، لذا به جهت جلوگیری از انتقال این بیماری، لازم است از هرگونه کشتار غیر مجاز دام شامل (کشتار در معابر، منازل، باغات، مراسمات مختلف و ...) جلوگیری بعمل آید.


دکتر محمود قربان زاده افزود: این بیماری یک عفونت ویروسی واگیردار در انسان و یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که عمدتا توسط کنه منتقل می‌شود و همچنین بیماری یادشده از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح حیوان و تماس با امعاء و احشاء آلوده آن در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی به انسان منتقل می‌شود.


وی خواستار آن شد تا شهروندان از خرید و مصرف گوشت دامی‌هایی که بصورت غیر بهداشتی و خارج از کشتارگاه‌های مجاز، ذبح وعرضه می‌گردند جدا" خودداری کنند و ضمن پرهیز از کشتار دام درمحیط خارج از کشتارگاه، از له کردن کنه بر روی پوست دام‌ها اکیدا" خودداری کنند.


قربان زاده یادآور شد: لازم است هنگام تماس با گوشت، خون وترشحات دام‌های مشکوک از دستکش ووسایل حفاظت فردی استفاده شده، گوشت و جگر پس از پخت کامل مصرف شود چراکه ویروس بیماری در فرآورده‌های خام دامی، پس از پخته شدن به مدت ۱۵ دقیقه و درحرارت ۸۵ درجه سانتی گراد از بین می‌رود.
او در پایان خواست تا افراد در هنگام قطعه قطعه کردن، شستشو و بسته بندی گوشت حتما" از دستکش مناسب استفاده نمایند.

منبع: اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.