صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره ترانزیت راهداری خراسان‌رضوی گفت: دولت ترکمنستان اعلام کرده که از ۱۱ خرداد ماه رانندگان و کامیون‌های ترانزیتی با ملیت‌های غیرترکمنستانی می‌توانند از مرز سرخس خراسان رضوی وارد این کشور شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، مرتضی مجردی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: موافقت ترکمنستان در راستای تجارت در قالب کریدور شمال- جنوب صورت گرفته است لذا رانندگان و ناوگان ترانزیتی از همه ملیت‌ها می‌توانند تنها از مرز جاده‌ای سرخس کالای ترانزیتی خود را وارد ترکمنستان کنند.

وی افزود: با ورود ناوگان ترانزیتی به ترکمنستان، این کامیون‌ها می‌توانند از طریق مرز فاریاب با ازبکستان از ترکمنستان خارج شده و در سایر کشور‌های آسیای مرکزی ادامه مسیر دهند و پس از تخلیه بار ناوگان ترانزیتی از همین مسیر و از طریق مرز سرخس به ایران بازگردند البته این نوع تردد فقط برای بار‌های ترانزیتی و نه صادراتی مجاز است.

رئیس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه تردد‌های ترانزیتی از ۱۱ خرداد در مسیر ترکمنستان از سر گرفته خواهد شد لازم است، رانندگان ترانزیتی نسبت به تهیه ویزا از کشور ترکمنستان اقدام کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.