صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهد: دارایی‌های راکد شهرداری باید مولد شود

  • کد خبر: ۱۱۲۷۸۲
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
شهردار مشهد، سازمان زمین و مسکن را از سازمان‌های مهم شهرداری دانست و گفت: مولدکردن دارایی‌های راکد شهرداری مهم‌ترین وظیفه اصلی این سازمان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد، سازمان زمین و مسکن را از سازمان‌های مهم شهرداری دانست و گفت: مولدکردن دارایی‌های راکد شهرداری مهم‌ترین وظیفه اصلی این سازمان است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، «سیدعبدا... ارجائی» در آیین معارفه مدیرکل امور مجامع و حسابداری داخلی و مدیرعامل سازمان زمین و مسکن که با حضور برخی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و مدیران شهری برگزار شد، سازمان زمین و مسکن را نقطه اتصال معاونت‌های شهرسازی، مالی و حتی اقتصادی دانست و تصریح کرد: یکی از سازمان‌های مهم شهرداری زمین و مسکن است.

توقعات زیادی از این سازمان داریم. زیرا در صورت عملکرد مطلوب آن، معاونت اقتصادی راه می‌افتد، بار شهرسازی سبک می‌شود و بخش مالی نیز دیگر دغدغه ندارد.

ارجائی بیان کرد: امیدوارم دارایی‌های راکد شهرداری مولد شود و زمین‌های بزرگ‌مقیاس یعنی زمین‌هایی که پنجاه و صد هکتاری هستند، شناسایی و توافقات لازم با مالکان انجام شود. همچنین، امیدواریم موازی‌کاری بین مناطق و این سازمان حذف شود که این موضوع نیازمند کمک مدیران مناطق است.

وی به سه نکته مهم برای این سازمان اشاره و اظهار کرد: اولین نکته این است که زمین‌هایی در مناطق وجود دارد که شهرداران یا شهرسازی‌های مناطق از آن‌ها اطلاع دارند. این زمین‌ها را شناسایی کنید، زیرا سال سختی داریم و بار زیادی روی دوش سازمان زمین و مسکن است.

شهردار مشهد دومین موضوع مهم برای این سازمان را قانون‌مداری بیان و تصریح کرد: توقع دوم این است. امانت‌دار خوبی باشید که برای این امانت‌داری بهترین راه پیروی از قانون است. حتی اگر قانون اشتباه باشد، از بی‌قانونی و اعمال سلیقه بهتر است.

سومین نکته نیز تحقق برنامه‌هایی است که شورای اسلامی شهر تصویب کرده است. شهردار مشهد درباره اداره‌کل امور مجامع و حسابرسی داخلی نیز گفت: یکی از وظایف اصلی نظارت بر سازمان‌ها از طریق مجامع است و پرداخت صورت‌های مالی بموقع، برگزاری مجامع در زمان قانونی و توجه به تکالیف آن‌ها بسیار مهم است.

تشکیل هسته نخبگانی

شهردار مشهد با تأکید بر اینکه مدیرکل مجامع در نظارت شرکت‌ها و سازمان‌های تابع نقشی مهم دارد، بیان کرد: به دو نکته توجه داشته باشید؛ اولین موضوع بحث مالیاتی است که باید هسته مشورتی مالیاتی برای این موضوع از نخبگان و فرهیختگان داخل و خارج شهرداری تشکیل شود که همه تأییدیه‌ها از طریق این کمیته باشد و تا زمان تأیید اجازه پرداخت داده نشود. ارجائی تصریح کرد: تکمیل هیئت‌مدیره‌ها، هماهنگ‌کردن اساسنامه‌ها و حذف فعالیت‌های موازی نیز بخشی دیگر از وظایف این اداره‌کل است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قرارداد‌های شورای اسلامی شهر مشهد، نیز در این جلسه گفت: یکی از محور‌های تأکیدشده شورای اسلامی شهر به سازمان زمین و مسکن، پروژه «کرانه شمالی» است. امیدواریم با تلاش دوچندان بتوان گام‌های اساسی برای تحقق این پروژه، از جنبه استحصال اراضی و تملکات برداشت و محور توسعه شهر را به‌سمت شمال و شرق مشهد مقدس برد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.