صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ویدئو | کتاب‌بازها در جمعه بازار کتاب مشهد

  • کد خبر: ۱۱۳۹۸۶
  • ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
چند سالی است که حاشیه بولوار شهید مدرس در قلب مشهد میزبان علاقمندان به کتاب است که صبح‌های آدینه‌شان را به‌جای سپری کردن در رختخواب یا کوه و دشت، به خرید، فروش یا تورق کتاب می‌گذارنند. 

به گزارش شهرآرانیوز، چندین سال است که حاشیه بولوار شهید مدرس مشهد، در آن پیاده‌روی مسقف که از فرهنگ‌سرای «بهشت» تا چهارطبقه ادامه دارد، صبح جمعه هر هفته بازار کتاب برپا می‌شود. جمعه‌بازاری آرام که در آن خبری از رنگ و لعاب اجناس نیست.


هر روز صبح جمعه سر و کله خودرو‌های پر از کتاب پیدا می‌شود. کتاب‌فروش‌ها در همان آرامش کتاب‌ها را از بار خودروهایشان تخلیه می‌کنند و در پیشخوان می‌چینند مشتاقان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند به آنجا مراجعه کنند.

جمعه بازار کتاب مشهد که سالیان زیادی است پاتوق علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است، با شیوع کرونا چند باری تعطیل شد؛ با این وجود، چراغ آن صبح‌های جمعه در بلوار شهید مدرس روشن است.

غالب کتاب‌هایی را که در کتابفروشی‌ها یافت می‌شود، می‌توان با قیمت مناسب و تخفیف در جمعه بازار کتاب مشهد پیدا کرد، غرفه‌های عرضه لوازم التحریر و کودکان، کتاب‌های کمک درسی و کنکوری هم مانند همیشه پرمشتری هستند، خلاصه اینکه صبح تا ظهر‌های جمعه اینجا بلوار شهید مدرس مشهد زنده و پویا و سرحال است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.