صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: در روزهای اخیر حدود هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع افغانستانی به صورت خود معرف، خودخواسته و با میل خود از طریق گذرگاه مرزی دوغارون به کشورشان بازگشته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید علی قاسمی در این باره گفت: در روزهای جاری با انبوه بازگشت مهاجران از مرز دوغارون مواجه هستیم به گونه‌ای که روزانه بین هزار تا ۲هزار و ۵۰۰ نفر به صورت خودخواسته از این گذرگاه مرزی به کشورشان باز می‌گردند.

وی ادامه داد: مهمترین دلیل بازگشت مهاجران، ارتقای امنیت در افغانستان و سپس فقدان شغل مناسب و بالارفتن هزینه اجاره بها ملک و دیگر هزینه‌های اقتصادی در ایران است.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: این روند می‌تواند به تقویت امنیت، رونق اقتصادی، توسعه و بازسازی کشور افغانستان کمک کند.

تا پیش از تغییر حاکمیت در افغانستان و روی کار آمدن طالبان، استان خراسان رضوی، میزبان ۳۲۰ هزار نفر از اتباع افغان دارای مجوز، گذرنامه و کارت آمایش بود.

پس از اجرای طرح سرشماری شهروندان افغانستانی طی ماه گذشته، ۱۸۰هزار نفر به تعداد مهاجران افغان مقیم استان خراسان رضوی افزوده شد و اکنون شمار مهاجران افغان قانونی و ثبت نام شده در طرح سرشماری اتباع در خراسان رضوی به نیم میلیون نفر رسیده است که ۹۵ درصد این گروه در کلانشهر ۳.۹ میلیون نفری مشهد سکونت دارند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.