صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس‌جمهور آمریکا که اکنون در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برد و در حال آماده‌شدن برای سفر به عربستان است از تصمیم مقام‌های سعودی در بازکردن حریم هوایی این کشور به روی همه پرواز‌های غیرنظامی به‌ویژه پرواز‌های رژیم صهیونیستی استقبال کرد.  

به گزارش شهرآرانیوز، به‌نقل از تارنمای شبکه خبری «روسیاالیوم»، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که اکنون در اسرائیل به سر می‌برد و امروز جمعه از تل آویو برای انجام سفر رسمی به عربستان راهی جده خواهد شد از «تصمیم تاریخی» سعودی‌ها در باز کردن حریم هوایی عربستان به روی «همه پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی» از جمله پرواز‌های رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

عربستان سعودی ساعاتی پیش اعلام کرد که حریم هوایی خود را به روی همه شرکت‌های هواپیمایی غیرنظامی باز می‌کند.  

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی بایدن، امروز جمعه در بیانیه‌ای گفت که رئیس‌جمهور آمریکا از تصمیم تاریخی رهبران سعودی برای باز کردن حریم هوایی خود به روی تمام پرواز‌های غیرنظامی بدون تبعیض از جمله پرواز‌های رفت و برگشت به اسرائیل استقبال می‌کند.  

سالیوان خاطرنشان کرد که این تصمیم نتیجه چندین ماه تلاش و پیگیری و دیپلماسی اصولی بایدن با رهبران عربستان سعودی است که نتیجه آن در سفر امروز وی به این کشور به اوج خود خواهد رسید.

وی ادعا کرد که این تصمیم سعودی‌ها «مسیر ایجاد خاورمیانه یکپارچه‌تر و باثبات‌تر که برای امنیت آمریکا و اسرائیل حیاتی است، هموار خواهد کرد.» 

مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت بایدن افزود: «رئیس‌جمهوری امروز در جده بیشتر درباره این تصمیم صحبت خواهد کرد، زیرا سفر تاریخی او مستقیماً از اسرائیل به جده عربستان سعودی انجام می‌شود.»

سازمان هوانوردی غیرنظامی عربستان سحرگاه امروز جمعه اعلام کرد که حریم هوایی خود را به روی همه شرکت‌های هواپیمایی غیر نظامی باز می‌کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.