صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آخرین آمار بازگشت حجاج ایرانی به کشور

  • کد خبر: ۱۱۸۴۴۶
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین آمار بازگشت حجاج ایرانی به کشور گفت: بیش از ۶۵ درصد حجاج ایرانی به کشور بازگشته‌اند و روند بازگشت و عزیمت حجاج به کشور تا روز هفتم مرداد ماه ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، وحید اسکندری با بیان این مطلب افزود: بنابرآمار خروج زائران از سرزمین وحی تا پایان وقت امروز دوم مرداد ماه، حدود ۲۶ هزار نفر از فرودگاههای مدینه منوره و جده به میهن اسلامی مراجعت کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۶ هزار و ۹۰۰ نفر در مدینه و حدود ۵ هزار و ۵۰۰ حاجی نیز در مکه حضور دارند که به تدریج در روزهای آتی به کشور بازمی گردند.

اسکندری تصریح کرد: پروازهای جده روز ششم مرداد ماه و پروازهای مدینه روز هفتم مرداد ماه پایان می‌یابد.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تاکنون پروازهای بازگشت به کشور با ۱۰۶ پرواز انجام گرفته است.

وی افزود: سهم فرودگاه مدینه برای اعزام زائران ایرانی حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر و سهم فرودگاه جده ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است که این پروازهای بازگشت همچنان براساس جداول پروازی تعیین شده ادامه دارد.

اسکندری با بیان اینکه اعزام زائران مدینه بعد نیز امروز خاتمه یافته است، گفت: امروز دوشنبه مورخ دوم مرداد ماه ۱۴ کاروان مدینه بعد عازم شهر پیامبر (ص) شدند تا پس از چند روز اقامت در مدینه، هفتم مرداد ماه به کشور بازگردند.

وی تاکید کرد: خدمت‌رسانی به ضیوف الرحمان در مدینه منوره و مکه مکرمه تا آخرین لحظه حضور زائران در سرزمین وحی ادامه دارد.

منبع: ایلنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.