صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در نطق خود خطاب به رییس‌جمهور گفت: دولت سیزدهم در مبارزه با رانت، فساد و ویژه خواری علی الخصوص در صنعت خودرو و فولاد به طور جدی اقدام کند.

به گزارش شهرآرانیوز، خلیل بهروزی فر در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه ۹ مردادماه) مجلس در نطق میان دستور خود، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) و سلام  ودرود خدمت ملت شریف ایران گفت: یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ، ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً، فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی؛ باز شد ماه محرم کربلا را بنگرید؛ حجّ عاشورای خون، سعی و صفا را بنگرید/باز شد ماه محرّم، کربلا را بنگر/کوی هفتادودو قربانی، منا را بنگرید/کوی هفتادودو قربانی، منا را بنگرید.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس خطاب به رییس‌جمهور، افزود: جناب آقای رییسی با گذشت یکسال از دولت انقلابی متاسفانه عده‌ای از مدیران نالایق و بی تدبیر جامانده از دولت یازدهم و دوازدهم همچنان در بدنه دولت مردمی شما حضور دارند که با کارشکنی‌ها و ایجاد موانع به دنبال ناکارآمدی دولت مردمی و نارضایتی مردم هستند. در اسرع وقت نسبت به تغییر افراد نالایق در دولت مردمی اسباب تحقق عملی در پیشبرد عموم مردم و حل مشکلات اقتصادی اقدام عاجل و انقلابی صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: در مبارزه با رانت، فساد و ویژه خواری علی الخصوص در صنعت خودرو و فولاد به طور جدی اقدام صورت پذیرد با عنایت اصلاح ساختار مردمی کردن یارانه‌ها دقت ویژه‌ای نسبت به تامین اقلام عمومی و تامین کا‌های اساسی کنترل و نظارت در قیمت کالا و مبارزه جدی با احتکار و گران فروشی صورت پذیرد و بدون هیچ ملاحظه‌ای با افراد متخلف برخورد قاطع قانونی گردد.

نماینده مردم فومن در ادامه با اشاره به اصلاح ساختار اقتصادی دولت و مردمی کردن یارانه‌ها اظهار داشت: باید دقت و توجه ویژه‌ای نسبت به تامین اقلام عمومی و کالا‌های اساسی برای مردم را داشته باشید، کنترل و نظارت در قیمت کالا‌ها و مبارزه جدی با احتکار و گران فروشی، تحت هیچ عنوان و بدون ملاحظه با افراد متخلف برخورد قاطع و قانونی گردد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خطاب به وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: کشاورزان زحمتکش شالیکار استان‌های شمالی کشور بویژه استان گیلان که با رنج و مشقت محصول برنج خود را به مرحله برداشت رسانده‌اند، آیا در حق این کشاورزان جفا نیست که در این زمان تصمیم به واردات برنج خارجی و توزیع در سطح کشور گرفته می‌شود؟ چه پاسخی برای این قشر زحمتکش دارید.

نماینده مردم فومن یادآور شد: چنین اقداماتی در این مقطع یعنی ناامید کردن کشاورزان، یعنی ناامیدی عرصه تولید، همین کشاورزان برنج خود را هر کیلو ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان فروختند، اما دلالان، سودجویان و سوداگران برنج را به قیمت ۱۲۰ هزار تومان به بازار عرضه کرده‌اند. در سال زراعی جاری کشاورزان برای کشت، داشت و برداشت هزینه‌های گزاف و بسیار زیادی متحمل شدند. چگونه می‌شود در این بازار آشفته این هزینه‌ها را جبران کرد.

وی تصریح کرد: خرید تضمینی برنج را در دستور کار خود قرار دهید و هزینه‌های تحمیل شده به کشاورزان را جبران نمایید، از واردات برنج خارجی جلوگیری کنید و اجازه ندهید در سطح کشور توزیع بشود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر نیرو بیان کرد: اقای محرابیان به اعتقاد بنده شاخص پایداری گیلان بسیار پایین است، متاسفانه باید گفت؛ ما فرسوده‌ترین شبکه برق کشور را داریم و از ۳۲ شرکت توزیع در سطح کشور در رتبه سی و نهم قرار داریم، شاخص برخورداری از کابل خودنگه‌دار، از ۳۹ شرکت در سطح کشور در جایگاه سی و هشتم قرار داریم. این چه نوع عدالتی است؟

بهروزی فر در پایان ضمن اشاره به اجرای پروژه‌ها  آب و برق در شهرستان فومن و شفت خاطرنشان کرد: در توزیع امکانات و در اجرای پروژه‌های  آب و برق، شهرستان‌های فومن و شفت فرسوده‌ترین و ناپایدارترین شبکه برق را در سطح کل استان دارند، امیدواریم که با تصمیمات درست و توسعه متوازن نسبت به شهرستان‌های شفت و فومن، که شفت از شهرستان‌های کم برخوردار و محروم در لیست ۳۱ شهرستان کشور قرارگرفته است، اقدامات لازم صورت پذیرد؛ و آخر الدعوه من الحمد و الله رب العالمین.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.