صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استاندار خراسان رضوی گفت: علاوه بر شاخصه‌های مشترک در جامعه ایثارگران و اهل جبهه و جنگ، مبارزه و استقامت با اتکا به اعتقادات و انگیزه‌های اسلامی در قلب دشمن شاخصه ویژه آزادگان است.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری روز سه شنبه در همایش تجلیل از آزادگان در مشهد افزود: می‌توان با کنکاش در زندگی آزادگان پیام‌های بسیار روشن و هدایت کننده دریافت کرد و اگر چشم بصیرت داشته باشیم می‌توانیم با درس‌هایی که از آزادگان می‌گیریم راه خود را پیدا کنیم.

وی اسارت را اوج ایثار و تقدیم عزیزترین نعمت زندگی برای خداوند دانست و ادامه داد:گرامیداشت ۲۶ مرداد مصادف با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی فرصت مغتنمی است که به این اسوه‌های استقامت و خانواده آن‌ها و حماسه‌ای که آفریدند به صورت ویژه توجه کنیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: خانواده آزادگان با صبر بر مشکلات همانند خانواده شهدا جایگاه ویژه‌ای دارند.

نظری همچنین با تاکید بر مقابله با هجمه فرهنگی دشمن افزود: باید در جبهه فرهنگی مانند جبهه دفاع مقدس در خطوط مختلف به مبارزه پرداخت، فعالیت فرهنگی نیز نیاز به حضور در خطوط مقدم، سنگر کمین و فعالیت در رده نیروی متحرک و یا پشتیبانی دارد در این میان آزادگان نقش ویژه خود را دارند.

در این همایش از ۱۵ آزاده، همسر و فرزندان آزاده خراسان رضوی تجلیل به عمل آمد.

بر اساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی سه هزار و ۲۴۴ رزمنده دفاع مقدس در زندان‌های رژیم بعث عراق بین چند ماه تا ۱۰ سال اسیر بوده اند و همچنین ۱۵۱ نفر در دوران مبارزات انقلاب در زندان‌های رژیم ستمشاهی تحمل حبس کرده اند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.