صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پرداخت عوارض در آزادراه مشهد-باغچه الکترونیکی شد

  • کد خبر: ۱۲۲۳۰۴
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
مرحله نخست پرداخت الکترنیکی عوارض در آزادراه مشهد-باغچه امروز دوشنبه به بهره برداری رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر عامل شرکت آزاد راه مشهد- باغچه روز دوشنبه در حاشیه افتتاح مرحله نخست پرداخت الکترونیکی عوارض در این آزادراه گفت: سه مکان برای پوشش کامل آزادراه برای اخذ الکترونیک عوارض با مجموع ۶ دکل تعبیه شده است و هر دکل نیز چهار دوربین پلاک خوان دارد.

حسین شکرانی افزود: پس از عبور خودرو‌ها از آزادراه، پلاک جلو و عقب به وسیله دوربین‌ها خوانده شده و اطلاعات تردد به مرکز داده (دیتا سنتر) پلیس ارسال و سپس پیامک عوارض برای مالک وسیله نقلیه ارسال می‌شود.

وی مهلت پرداخت عوارض را ۱۵ روز عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر و در بخش نخست دروازه (گیت)‌های ورود به آزادراه از سمت مشهد سامانه پلاک خوان‌ها متصل شده و به محض ورود خودرو‌ها به آزادراه، قبض الکترونیک عوارض برای آن‌ها صادر می‌شود همچنین امشب دروازه‌های یاد شده برچیده می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آزادراه مشهد-باغچه گفت: دروازه‌های آزادراه از سمت باغچه و خروجی آزادراه از سمت مشهد نیز پس از تکمیل طرح و بعد از ایمنی سازی و رفع مسائل ترافیکی برچیده خواهد شد.

شکرانی اضافه کرد:در حال حاضر اخذ عوارض الکترونیکی همانند گذشته و به شیوه نقدی، برای خودرو‌های سواری، نیمه سنگین و سنگین (تریلی) به ترتیب ۴۰، ۵۰ و ۲۰۰ هزار ریال است و عوارض خودرو‌های ورودی از مسیر فریمان به آزادراه همچون گذشته به صورت ۵۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شود.

او ادامه داد: ۱۵۵ میلیارد ریال از سوی بانک ملی به عنوان سرمایه گذار این آزادراه برای تجهیز و راه اندازی سامانه اخذ الکترونیک عوارض تقبل شده است.

تاکنون ۲ قطعه آزادراه مشهد - باغچه و کنارگذر شمالی مشهد، در مجموع به طول ۱۱۲ کیلومتر، در خراسان رضوی ساخته شده است و طول آزاد راه مشهد-باغچه ۳۹ کیلومتر است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.