صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

انتقال گمرک مشهد به خارج از شهر سرعت گرفت

  • کد خبر: ۱۲۳۷۸۰
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: بعد از گذشت ۲۰ سال از نخستین اقدام برای جابه جایی گمرک مشهد از داخل شهر به خارج از آن، در دولت سیزدهم این اقدام سرعت گرفته و هماهنگی‌هایی با دستگاه‌های اجرایی و آستان قدس رضوی برای جانمایی مناسب آن در حال انجام است.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد جعفری افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های گمرک خراسان رضوی در دولت سیزدهم، انتقال گمرک مشهد به مکانی دیگر بوده است که خیلی خارج از شهر نباشد و به نحوی جانمایی شود که همه جاده‌های مشهد را پوشش دهد.

وی اضافه کرد: بحث جابه جایی گمرک مشهد از داخل به خارج از شهر از سال ۱۳۸۱ مطرح بوده است و نخستین اقدام در این راستا ایجاد ایستگاه مطهری به منظور در نظر گرفتن جایگاه موقتی برای واردات ریلی کالا‌ها بود تا از ترافیک در مرکز شهر جلوگیری شود و سپس در سال ۱۳۸۳ زمینی برای جانمایی کلی گمرک مشهد در نظر گرفته شد که تقریبا نهایی شده بود، اما با توجه به تغییر و تحولاتی که در این مدت انجام گرفت این مساله مسکوت ماند هرچند در سال‌های گذشته پیگیری‌های انجام شد، اما کار پیشرفتی نداشت.

ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی گمرک در دولت سیزدهم تعیین تکلیف وضعیت گمرک مشهد و انتقال آن به خارج از شهر است. از یک سو وجود گمرک در مرکز شهر به دلیل تردد کامیون‌های وارداتی و صادراتی، باعث ترافیک و شلوغی شهر شده و از سوی دیگر دفاتر متعدد گمرک مشهد موازی کاری را به وجود آورده است چرا که این پراکندگی در ارایه خدمات، کیفیت کار را کاهش داده و با توجه به فشار کمبود نیروی انسانی در گمرک، از دقت و نظارت بر روند اجرای کار کاسته شده است.

جعفری افزود: امید است با تلاش‌های انجام گرفته و هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی بتوان هر چه زودتر دفاتر متعدد گمرک مشهد در نقاط مختلف شهر را تجمیع و مکان مناسبی که خیلی دور از شهر نباشد را برای استقرار گمرک در نظر گرفت.

خراسان رضوی پنج گمرک فعال در مشهد، سرخس، دوغارون، لطف آباد و باجگیران دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.