صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ما به عنوان مجاوران حضرت رضا (ع) توفیق میزبانی از زائران خاص امام را داریم که با پای پیاده و دل از اقصار نقاط کشور اسلامی به این شهر مشرف می‌شوند لذا توفیق خوبی برای میزبانی از این زائران عاشق است.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت:‌ بر اساس آمار سالانه بالغ بر ۳۰ میلیون زائر به مشهد مشرف می‌شوند و این آمار در این ایام بسیار کمتر است لذا نباید هیچ زائری بدون جا و مکان بماند و این فرهنگ را باید جاری کنیم.

حسین حسامی با بیان این خبر اظهار کرد: فلسفه شکل‌گیری مشهد وجود مضجع منور امام رضا (ع) است زیرا مشهد باغی بوده که این حضرت خریداری کردند و تنها شهروند مشهدی امام رضا(ع)بودند و همه ما زائر و مجاور هستیم.


وی افزود: ما به عنوان مجاوران این حضرت توفیق میزبانی از زائران خاص امام ایشان را داریم که با پای پیاده و دل از اقصار نقاط کشور اسلامی به این شهر مشرف می‌شوند لذا توفیق خوبی برای میزبانی از این زائران عاشق است.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: توصیه به همشهریان و مجاوران فرهنگ اربعین حسینی است؛ زمانی که به عراق مشرف می‌شویم می‌بینیم همه عراقی‌ها بالاخص در اربعین و طریق الحسین هرچه دارند برای زائرین در طبق اخلاص می‌گذارند.
حسامی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سالانه بالغ بر ۳۰ میلیون زائر به مشهد مشرف می‌شوند و این آمار در این ایام بسیار کمتر است لذا نباید هیچ زائری بدون جا و مکان بماند و این فرهنگ را باید جاری کنیم.
وی اضافه کرد: چند سالی است که مشهدی‌ها در قالب پویش‌ها فعال هستند و خانه‌های خود را در اختیار زائران قرار می‌دهند. نباید هیچ زائری در زائرسراها و اماکن ورزشی و... مستقر شوند و باید همه زائران در منازل همشهریان ساکن شوند تا امام رضا(ع) از میزبانی مجاورین خود راضی و خشنود باشد.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.