صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شبکه تلویزیونی راشاتودی از خنثی‌سازی یک عملیات تروریستی در حوزه رأی‌گیری در ماریوپل خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، یک دختر جوان در حال جاسازی یک کیف حاوی مواد منفجره در نزدیکی یک حوزه رأی‌گیری در ماریوپل، بازداشت شد.

به نوشته راشاتودی، مظنون ۲۴ ساله این حمله نافرجام تروریستی، بسته‌ای را از کیف خود خارج کرده و آن را در باغچه‌ای در مجاورت حوزه رأی‌گیری مذکور رها کرده و با دوچرخه ناپدید می‌شود.

با این حال، وزارت داخله جمهوری دونتسک، اعلام کرده که این بسته مواد منفجره که حدود یک کیلوگرم وزن داشته و به چاشنی انفجاری مجهز بوده را به مکانی امن منتقل و مظنون را در آستانه فعال کردن چاشنی، بازداشت کرده است. ماریوپل در جنوب شرقی اوکراین واقع شده و دومین شهر بزرگ دونتسک محسوب می‌شود.

راشاتودی اعلام کرد که این دختر «ناوالنا» نام داشته و در جریان بازجویی اعتراف کرده که برای جاسازی مواد منفجره ۳۰ هزار گریونا (معادل تنها ۸۱۲ دلار) از مأموران امنیتی اوکراین دریافت کرده و آنها به او قول داده بودند که در صورت موفقیت‌آمیز بودن این حمله تروریستی، ۱۹۰۰ دلار دیگر به او خواهند داد.

رأی‌گیری به منظور همه‌پرسی برای الحاق جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و همچنین مناطق زاپروژیا و خرسون به روسیه، از پنج روز پیش آغاز شده و امشب به اتمام می‌رسد.

نتایج اولیه این همه‌پرسی، از موافقت بیش از ۹۶ درصدی رای‌دهندگان با الحاق مناطق مذکور به مسکو حکایت دارد.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.