صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

همایش سراسری لاله‌های سفید با محوریت بزرگداشت ۹۹ شهید مظلوم حادثه منا و ۴۹ شهید جمعه خونین مکه در سال ۱۳۶۶، صبح امروز در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

محمدپور|شهرآرانیوز، همایش سراسری لاله‌های سفید با محوریت بزرگداشت ۹۹ شهید مظلوم حادثه منا و ۴۹ شهید جمعه خونین مکه در سال ۱۳۶۶، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، حجت‌الاسلام عباس فرازی نیا مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی، جواد شاد مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

تعالی بانوی ایرانی به برکت انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام حسن‌زاده، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در ابتدای این مراسم با اشاره به ماجرای حادثه خونین ۹ مرداد سال ۶۶ و نیز جریان شهادت حجاج ایرانی در روز منا اظهار کرد: روال تشرف به حج این است که پیش از سفر، حاجی باید همه بدهکاری‌های خود را جبران کند، از اطرافیان رضایت بگیرد و در نهایت بدون اینکه حقی به گردن داشته باشد، عازم زیارت سرزمین وحی شود. شهادت حجاج ایرانی با این کیفیت روی داد و این امر، مصداق توفیق بزرگی است که نصیب این عزیزان شد.
وی افزود: مقصر اصلی حادثه سال ۶۶ و حادثه منا، حکومت آل سعود بود که با بی‌کفایتی در تأمین امنیت و برگزاری آیین‌های موسم حج، جان مسلمانان را به خطر می‌اندازند. این جریان عامدانه صورت گرفت و تا به امروز، بیش از یک‌میلیون شهیدی که از جامعه اسلامی به خاطر زیاده‌خواهی و طغیانگری آل سعود به شهادت رسیده‌اند، همگی در استمرار مظلومیت حجاج شهید ایرانی هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خاطرنشان کرد: امروزه همین عربستان سعودی با حمایت از گروهک‌های تجزیه‌طلب و تروریستی، زمینه‌ساز خلق بزرگ‌ترین جنایات در تاریخ ایران شده و منافقینی که با به شهادت رساندن ۱۷ هزار مرد، زن و کودک ایرانی، کارنامه سیاهی در خاطره مردم این کشور دارند، با حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم حکام سعودی به جنایات خود دامن می‌زنند.
وی ادامه داد: گروهک تروریستی منافقین تنها یک نمونه از جریان‌های انحرافی و بحران‌آفرینی است که از اغتشاشات و آشوب‌های امروز کشور حمایت می‌کنند. آنان در روز‌های اخیر داعیه‌دار احیای حقوق زنان و آزادی هستند درحالی‌که خود حتی در انتخاب رنگ روسری برای پیروان مکتب انحرافی‌شان محدودیت قائل هستند و این تناقض مضحک با کشیدن چادر از سر زنان در ناآرامی‌های اخیر نمود بارزتری پیدا کرد.
حجت‌الاسلام حسن‌زاده نامقی یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی بود که بانوان ایرانی در مسیر تعالی فردی و اجتماعی به پیش رفتند و اگر تا پیش از انقلاب، کمتر از ۱۰ درصد بانوان ایرانی باسواد بودند، این آمار امروزه به بیش از ۹۰ درصد رسیده و حدود ۱۶ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص بانو هم مؤید دیگری از این مسئله است.
وی در انتهای سخنان خود گفت: چه بسیار بانوانی که در عرصه ورزش قهرمانی به مدال‌های ملی، آسیایی و جهانی دست پیدا می‌کنند و در عرصه‌های هنری به خلق آثار فاخر می‌پردازند. همه این توفیقات به برکت انقلاب اسلامی بود که به بانوان بها داد و بستر رشد و تعالی را برای آنان ایجاد کرد.
سرودخوانی، مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت (ع) و تجلیل از خانواده شهدای حج سال ۱۳۶۶ و حادثه منا از دیگر محور‌های این همایش بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.