صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کاردار سفارت آمریکا در افغانستان در گفت‌وگویی تاکید کرد که هیچ شانسی وجود ندارد که ایالات متحده مجددا در افغانستان دخالت نظامی کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «کرن دیکر»، کاردار سفارت آمریکا در افغانستان که در قطر فعالیت دارد، گفت که امکان دخالت مجدد نظامی ایالات متحده در افغانستان وجود ندارد.

وی شب گذشته (چهارشنبه، ۱۳ مهر) در یک گفت‌وگوی مجازی با خبرنگاران، پاسخ دادن به این پرسش که آیا ممکن است آمریکا دوباره در افغانستان مداخله نظامی کند را دشوار خواند؛ اما گفت که کشورش علاقه‌مند گفت‌وگو است.

دیکر تأکید کرد که هیچ شانسی وجود ندارد که ایالات متحده مجددا در افغانستان دخالت نظامی کند.

کاردار سفارت آمریکا افزود که این کشور از تمام تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی خود استفاده خواهد کرد تا طالبان به تعهدات خود مبنی بر احترام به جان انسان‌ها و حقوق بشر عمل کنند.

وی تصریح کرد که باید کاری انجام شود تا طالبان به استانداردهایی پایبند باشند که تقریبا توسط هر کشور در سراسر جهان پذیرفته شده است.

دیکر در بخشی از اظهارات نسبت به وضعیت حقوق بشر در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت که این موضوع از منافع امنیتی آمریکا جدایی‌ناپذیر است.

وی حملات اخیر در کابل از جمله انفجار در آموزشگاه کاج را ناجوانمردانه و شرم‌‎آور خواند و گفت که انتظار دارد طالبان به مسئولیت خود برای تأمین امنیت عمل کنند.

در کم‌تر از یک هفته کابل شاهد دو حمله‌ مرگ‌بار بوده است. در حمله به آموزشگاه کاج که صبح روز جمعه (۸ مهر) انجام شد، ۵۶ نفر، عمدتا دانش‌آموزان دختر شهید شدند.

روز گذشته نیز در نتیجه انفجار در یک مسجد در نزدیکی وزارت کشور 4 قربانی گرفت و ۲۵ نفر دیگر زخمی شدند.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.