صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی مشهد را بزرگترین بازار فروش محصولات فرهنگی در کنار سوغات در کشور دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسین زاده در نخستین رویداد تانا صنایع خلاق و فرهنگی گفت: فرصت تانا برای مشهدی‌ها متفاوت است، زیرا با وجود ۳۰ میلیون زائر در مشهد بزرگتریین بازار محصولات فرهنگی را داریم.
به گفته وی، محصولات و سوغات فرهنگی باید در کنار نبات و زعفران به زائران ارائه شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه شرایط فعلی ما در حوزه فرهنگ با ۲۰ گذشته بسیار متفاوت است، ادامه داد: در حوزه فرهنگی رشد‌های بسیار خوبی داشتیم، اما در زمینه فرهنگ ایرانی-اسلامی رشد خوبی نداشتیم.
وی گفت: اگر در کار‌ها و تولیدات نگاه خلاق داشته باشیم فروش محصولات فرهنگی ما افزایش خواهد یافت. به صورت سالانه ۵ میلیون زائر خارجی به مشهد سفر می‌کنند لذا نگاه شما می‌تواند بازاری بالغ بر ۱.۵ میلیارد مسلمان در جهان پوشش می‌دهد.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام مهدوی نسب، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رازماندگاری فعالیت‌ها در بروز بودن است. حتی خداوند متعال دین را بروز کرد و بعد از این دین، دین دیگری نخواهد آمد.
به گفته وی، ما در فرهنگ و صنعت نیاز به بروزرسانی داریم. جامعه دانشگاهی علم تولید می‌کند و صنایع ما به علم نیاز دارد؛ لذا پلی که می‌تواند علم را به صنایع متصل کند، پارک علم و فناوری است.
وی تاکید کرد: نسل جدید نیاز به ادبیات جدید در فرهنگ و تربیت دارد بنابراین برگزاری چنین جلسات و همایش‌هایی با نگاه خاص به مسئله فرهنگ قابل تقدیر است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.