صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرماندار گناباد:

جانبداری دهیاری‌ها از نامزدهای انتخاباتی غیرقابل اغماض است

  • کد خبر: ۱۳۰۹۳
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
  • ۱
فرماندار گناباد گفت: جانبداری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی این شهرستان از نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان پذیرفتنی و قابل اغماض نیست.

به گزارش شهرآنیوز، حامد قربانی در گردهمایی دهیاری‌های گناباد افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی از مسایل حاشیه ای و حمایت‌های بی‌جا از فرد و یا گروه و نامزد خاصی در جریان انتخابات بپرهیزند و از همه ظرفیت‌های خود برای افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بهره بگیرند.

وی از دهیاران خواست با خدمات‌رسانی مناسب به روستاییان نارضایتی‌ها را در روستاها به صورت کارشناسی و صحیح مدیریت کنند و اگر قادر به انجام این کار نیستند، مراتب را به بخشداری و فرمانداری منعکس کنند تا از هرگونه تاثیر منفی نارضایتی‌ها بر روند مطلوب برگزاری انتخابات جلوگیری شود.

فرماندار گناباد با اشاره به نقش مهم دهیاران در تحقق اهداف توسعه و طرح مثلث اقتصادی گفت: دهیاران باید با شناسایی فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران آنان را به مسوولان و متولیان ذی‌ربط معرفی کنند.

قربانی گسترش کارگاه‌های تولیدی متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی را عاملی مهم در جهت بهبود اقتصاد خانوارها در مناطق شهری و روستایی دانست و افزود: دهیاران بسترهای درآمدزایی در مناطق روستایی را شناسایی و در توسعه منطقه نقش‌آفرین باشند.

وی ادامه داد: به هر دهیاری تا سقف پنج میلیارد ریال برای درآمدزایی و اشتغال‌زایی در روستاها تسهیلات پرداخت می شود  و اگر طرح‌هایی با هزینه بیشتر ارایه شوند برای بررسی به متولیان ذی‌ربط در سطح استان ارایه می‌شوند.

فرماندار گناباد گفت: بانک قرض‌الحسنه رسالت به عنوان معین اقتصادی شهرستان‌های گناباد و بجستان طی سال جاری ۳۰۰ میلیارد ریال خط اعتباری به این شهرستان‌ها اختصاص داده و باید با شناخت دقیق ظرفیت‌های موجود از این فرصت برای ایجاد اشتغال پایدار بهره گرفت.

قربانی افزود: بانک قرض‌الحسنه رسالت در راستای طرح مثلث اقتصادی بیش از ۱۰ میلیارد ریال دام سبک و پوشاک به شهرستان گناباد وارد و بستر اشتغال ۹۰ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش کاخک فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه قبلی شورای اقتصاد مقاومتی گناباد قرار است بانک رسالت، معین اقتصادی بخش کاخک گناباد، دهستان و حومه این شهرستان با ۲۱ هزار نفر باشد و جمعیت این منطقه را تحت پوشش قرار دهد.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان استان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند. استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.

حوزه انتخابیه گناباد و بجستان دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همزمان با آن پنجمین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری روز دوم اسفند ماه آتی برگزار می‌شوند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد متشکل از دو بخش مرکزی و کاخک و ۱۱۲ روستاست که ۴۵ هزار نفر از این جمعیت در مناطق شهری و بقیه در مناطق روستایی ساکن هستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
امروزه با توجه به شرایط موجود نیاز است که دهیاران زحمتکش و بی توقع ، با تمام وجود جهت تقویت ارزش های ایرانی _ اسلامی و بالا بردن مشارکت های سیاسی جامعه روستاییان و ایجاد انگیزه در بین مردم پا به عرصه انتخابات نهند .