صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

براساس اطلاعات منابع آگاه، یکی از شرکت های مونتاژ کار بخش خصوصی، برنامه واردات کراس اوور و سدان اقتصادی رنو را پیش رو گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، براساس اطلاعات اولیه، کراس اوور مذکور مدل جدید رنو داستر خواهد بود که علیرغم مشخصات اقتصادی خود، یکی از پرفروش‌ترین خودرو‌های این کلاس در اروپا محسوب می‌شود وسدان مورد اشاره نیز به احتمال بسیار بالا، مدل آرکانا خواهد بود که یک سدان کراس اقتصادی محسوب می‌شود.

واردات کراس اوور و سدان اقتصادی رنو هیچ‌گونه تضادی با سقف قیمت ذکرشده در آیین‌نامه ندارد. قیمت این خودرو‌ها از ۲۰ هزار یورو کمتر بوده و جزو محصولات اقتصادی کمپانی فرانسوی به حساب می‌آیند. در حقیقت خودرو‌های وارداتی آینده در کلاس محصولاتی همچون تارای ایران‌خودرو و شاهین سایپا قرار می‌گیرند و احتمالا قیمت پایین‌تری نسبت به برخی محصولات چینی خوش‌رنگ و لعاب دارند.



با توجه به سقف قیمت مجاز در آیین‌نامه واردات خودرو، کراس اوور‌های رنو داستر و آرکانا قابل عرضه به بازار کشور هستند. در دسته خودرو‌های سدان نیز می‌توان سیمبل و تالیانت را به عنوان گزینه‌های احتمالی برای ورود به بازار اقتصادی ایران در نظر گرفت. هم خودرو‌های کراس اوور و هم خودرو‌های سدان نامبرده، قیمتی پایین‌تر از ۲۰ هزار یورو دارند و می‌توانند به مصاف رقبای عموما چینی خود بروند.



هنوز مشخصات فنی دو مدل مذکور مشخص نشده است، اما به احتمال زیاد می‌توان انتظار عرضه مدل‌های کم مصرف ۱.۲ لیتری سه سیلندر (مشابه مشخصات فنی رنو کپچر) را داشت. همچنین هر دو مدل آرکانا و داستر قابلیت عرضه به صورت دو دیفرانسیل را دارند و از این نظر نسبت به رقبای چینی برتری خواهند داشت.



منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.