صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ اتوبوس مناسب‌سازی وارد ناوگان شهری شده‌اند، گفت: مقرر شده است تا ۸ هزار اتوبوس مناسب‌سازی‌شده به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شود.

به گزارش شهرآرانیوز، بیست و سومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با حضور «مهدی جمالی‌نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور و «غلامرضا رضایی‌فر» سرپرست دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور و جمعی از اعضای کمیته برگزار شد.

«علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه موضوع مناسب‌سازی بسیار با اهمیت است، گفت: دولت سیزدهم به این مهم اهتمام و توجه بیشتری داشته است؛ این در حالی که مصوبات موضوعی در ساحت قانون ذیل دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به جلسه هفته گذشته در کمیسیون اصل ۹۰، تصریح کرد: در این جلسات موضوع ایاب و ذهاب و حمل و نقل معلولان بالاخص تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مبنی بر اینکه «استفاده افراد دارای معلولیت شدید از سامانه‏‌های حمل و نقل ریلی و اتوبوس‏رانی درون شهری دولتی و عمومی رایگان و استفاده این افراد از سامانه‏‌های برون‏‌شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی نیم‌بها است. وزارت مکلف است جهت اجرای این تبصره نسبت به پیش‏‌بینی اعتبارات لازم در لوایح بودجه سالانه اقدام و سازمان برنامه و بودجه در لایحه سالانه بودجه منظور کنند.»، در حال پیگیری است.

«غلامرضا رضایی‌فر» سرپرست دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور در ادامه نسبت به برگزاری کمپین‌های مختلف مناسب افراد دارای معلولیت تاکید کرد و گفت: پیشنهاد ما برای برگزاری اولین کمپین ویلچررانی مسئولان کشوری، ۱۲ آذر مصادف با روز جهانی معلولان است.

سرپرست دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰ اتوبوس مناسب‌سازی وارد ناوگان شهری شده‌اند، افزود: مقرر شده است تا ۸ هزار اتوبوس مناسب‌سازی‌شده به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شود و این دبیرخانه درنظر دارد به همراه نمایندگان تشکل‌های فعال در حوزه معلولان ضمن بازدید و بررسی اتوبوس مناسب‌سازی‌شده پیشنهادات لازم را برای بهینه‌سازی اعلام کند. 

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.