صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تجارب جهانی مشاغل سخت و زیان آور

  • کد خبر: ۱۴۱۴۵۸
  • ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
نتایج «پروژه تحقیقاتی تجارب جهانی در زمینه مشاغل سخت و زیان آور و مقایسه تطبیقی آن با ایران»، به سیاست گذاران در تصمیم گیری و بازبینی قوانین کمک می‌کند.

به منظور برخورداری از قوانین و مقررات صحیح در حوزه مشاغل سخت و زیان آور، ابتدا باید تجارب جهانی در این حوزه را بررسی کرد. باید دانست که در دنیا درباره این مشاغل چگونه عمل می‌کنند. نتایج «پروژه تحقیقاتی تجارب جهانی در زمینه مشاغل سخت و زیان آور و مقایسه تطبیقی آن با ایران»، به سیاست گذاران در تصمیم گیری و بازبینی قوانین کمک می‌کند.

پروژه تحقیقاتی مزبور نشان می‌دهد که وضعیت کشور ما در مقایسه با دیگر کشور‌های جهان در موضوع مشاغل سخت و زیان آور، نامطلوب است. درمیان استان‌ها نیز، خراسان رضوی در مقایسه با دیگر استان‌های کشور، افراد مشمول بیشتری در این حوزه را دربر گرفته است.

تلاش می‌کنیم نتیجه این تحقیق، به نمایندگان مجلس و صاحبان تصمیم گیری ارائه شود و آن‌ها در تصمیم‌های بعدی خود از آن استفاده کنند. اصلاح قوانین درباره بازنشستگی و تأمین اجتماعی، موضوع حساسی در دنیاست. علاوه بر اصلاح آن، باید در زمینه اجرای آن نیز مراقبت بیشتری صورت گیرد. این امر باید با ملاحظه تمام جوانب انجام شود تا در کشور موجب تنش نشود.

بهترین راه حل، آگاهی رسانی به ذی نفعان طرح است. اکنون صندوق‌های بازنشستگی در کشورمان، دچار مشکل شده اند و ادامه روند کنونی، سبب تشدید مشکلات خواهد شد. لازم است برای بهبود این وضعیت، گام‌های مؤثری برداشته شود. ادامه این وضع باعث می‌شود در بخش صنعت، نیرو‌های ماهر و باتجربه به سرعت از شرکت خارج شوند.

ازسویی، با خروج نیرو‌های ماهر، صنایع در زمان تربیت نیروی ماهر جوان با مشکلات بی شماری روبه رو خواهند شد. بیشتر کشور‌ها این موضوعات را حل کرده اند و کشور ما نیز باید به این سمت حرکت کند. بازنشسته، شخصی ازکارافتاده است که شرایط کار ندارد. در ایران، ساعت کاری مشاغل سخت و سابقه کاری و سن بازنشستگی کاهش می‌یابد. این امر، بار مالی زیادی به صندوق‌ها تحمیل کرده است. ازطرفی، دولت‌ها هر زمان که می‌خواهند کمکی به مردم کنند، از دارایی و نقدینگی صندوق‌ها هزینه می‌کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.