صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در پاسخ به درخواست خروج از برجام؛

دست رد اروپا به سینه ترامپ

  • کد خبر: ۱۴۱۸۳
  • ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
وزیر دفاع آلمان به نمایندگی از کشور‌های اروپایی درخواست اخیر رئیس جمهور آمریکا برای خروج از برجام را رد کرده و موجودیت این توافق را به خودی خود یک ارزش دانست که برای حفظ آن باید تلاش شود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد آلمان را به مسیر بازگشت از توافق هسته‌ای با ایران سوق دهد، اما "آنگرت کرامپ -کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان اعلام کرده که بر خلاف خواست آمریکا می‌خواهد به این توافق پایبند بماند.

به این ترتیب وزارت دفاع آلمان درخواست آمریکا در این باره را رد کرده است. رئیس جمهور آمریکا اخیرا مجددا از آلمان و دیگر کشور‌های اروپایی درخواست کرده است که دیگر نباید بیش از این به توافق هسته‌ای با ایران پایبند باشند.

وزیر دفاع آلمان در واکنش به این درخواست آمریکا در گفتگویی با "زد دی اف" آلمان گفته است که آلمان به ویژه همراه با فرانسه و انگلیس همواره گفته است که موجودیت این توافق به خودی خود ارزش است. به همین دلیل ما در حمایت از این ارزش و این توافق می‌جنگیم.

وزیر دفاع آلمان در عین حال گفت که توافق هسته‌ای با ایران که آمریکا در ماه می‌سال ۲۰۱۸ از آن خارج شده است در شرایط سختی قرار دارد و این ناشی از اقدام ایران هم می‌شود.

وی در عین حال گفت که، اما اگر هنوز هم فرصتی وجود داشته باشد ما باید تلاش‌ها در این راستا (برای حفظ برجام) را ادامه دهیم و این نظر متفق القول آلمان، فرانسه و انگلیس است.
 
منبع: تسنیم
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.