صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بی پولی لبنان حق رایش را گرفت

  • کد خبر: ۱۴۴۹۰
  • ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
سازمان ملل متحد به دلیل تخلف لبنان و پرداخت نکردن مبلغ اشتراک سالیانه خود به این سازمان حق رای این کشور را در مجمع عمومی سلب کرد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ روزنامه‌های الدیار، الجمهوریه و النهار چاپ بیروت امروز (یکشنبه) با درج این خبر نوشتند: به دلیل اختلاف میان وزارت امور خارجه و وزارت دارایی، لبنان ۲ سال متوالی، مبلغ اشتراک را به سازمان ملل نپرداخته و به لیست کشور‌های آفریقای مرکزی، گامبیا، لسوتو، ونزوئلا و یمن اضافه شد که حق رای دهی در هفتاد و چهارمین دوره مجمع عمومی سازمان یاد شده را نداشتند.

وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای از این خسارت و منع لبنان از رای دهی در صحن عمومی سازمان ملل ابراز تاسف و تاکید کرد: این وزارت خانه اقدام‌های لازم را از جمله آماده کردن مدارک مورد نیاز در مدت زمان قانونی انجام داد و چندین بار به مقام‌های وزارت دارایی مراجعه کرد، اما به نتیجه‌ای نرسید.

از سوی دیگر، وزارت دارایی لبنان با صدور بیانیه‌ای در بیروت اعلام کرد قصد ندارد وارد اختلافات و طرح مشکلاتی شود که مقام‌های وزارت خارجه باید مسئولیت آن را بپذیرند و تقصیری متوجه وزارت دارایی نیست.

تصدی گری وزارت خارجه با «جبران باسیل» رهبر جریان «آزاد ملی» و هوادار «میشل عون» رییس جمهوری لبنان و مسوولیت وزارت دارایی با «علی حسن خلیل» عضو جنبش امل به رهبری «نبیه بری» رییس مجلس این کشور است.

روزنامه‌های یاد شده تاکید کردند که اشتباه عمدی و اختلاف میان این ۲ وزارت خانه موجب زیان، تنش و شکاف سیاسی و کاهش اعتماد جامعه‌ی جهانی و سازمان ملل به لبنان و نیز افزایش عدم اعتماد مردم به دولت پیشبرد امور شده است.

برخی مقام‌ها و شخصیت‌های سیاسی لبنان خواستار آغاز تحقیقات اداری و حقوقی در مورد علل پرداخت نشدن حق اشتراک سالیانه به سازمان ملل و سلب حق رای این کشور شدند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.