صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مراسم دانش آموختگی و قرائت سوگندنامه پزشکی ۴۵ نفر از دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم دانش آموختگی و قرائت سوگندنامه پزشکی ۴۵ نفر از دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کشور‌های هند، پاکستان، سوریه، لبنان و نیجریه به میزبانی مدیریت امور زائرین غیر ایرانی آستان قدس رضوی در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: اگر علمی بیاموزیم که موجب روشنگری شود و دیگران را از ظلمت نجات دهد و یا علمی بیاموزیم که در محضر مردم ما را متواضع‌تر کند بدون شک پاداش آن بهشت برین است.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری در ادامه با بیان اینکه هر چه کسب علم و دانش ما بیشتر شود پی بردن به نادانسته‌هایمان نسبت به این جهان بیشتر و بیشتر می‌شود، گفت: پایان دانشی که در محضر علما ما را متواضع‌تر کند و مردم از او منتفع شوند، بهشت است. ما در محضر عالم آل محمد (ع) ضمن آرزوی سعادت و سلامت از خداوند متعال خواستاریم در پناه و سایه الطاف امام رئوف به شما دانش‌آموختگان قلب‌هایی عطا کند که خدمت‌گذار بشریت و یاری‌رسان نیازمندان باشد.

حرم امام رضا (ع) مرکز علم و معرفت است

دکتر محمدعلی خلیل‌زاده، مشاور رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) محل رفت و آمد فرشتگان و مرکز علم و معرفت است.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین (ع) در مقام علمی دارای بالاترین مقام‌ها هستند، ابراز کرد: امام رضا (ع) در بین ما ایرانی‌ها القاب متعدد و پر رنگی دارند، اما از معروف‌ترین آن‌ها لقب عالم آل محمد (ع) و امام رئوف است.

خلیل‌زاده ادامه داد: در قرآن کریم به علم و دانش اندوزی توجه ویژه‌ای شده است، در آیه سوره رعد آیه ۴۳ آمده است: کافران بر تو اعتراض کنند که تو رسول خدا نیستی، پس بگو: تنها گواه بین من و شما، خدا و عالمان حقیقی به کتاب کافی خواهد بود.

وی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه علم و فرهنگ و پزشکی اشاره کرد و افزود: کتابخانه آستان قدس رضوی با دارا بودن چندین میلیون کتاب، نسخ خطی، قرآن‌های منسوب به ائمه اطهار (ع) و ... از باسابقه‌ترین و بی‌نظیرترین کتابخانه‌های جهان به شمار می‌رود که خدمات بی نظیری به جامعه علم و دانش عرضه می‌کند.

خلیل‌زاده، خاطرنشان کرد: بیمارستان فوق تخصصی رضوی که از نقاط مختلف جهان برای تشخیص و درمان به این مرکز مراجعه می‌کنند، دارالشفا، داروسازی ثامن، سامان دارو و... نیز از دیگر مراکزی هستند که در حوزه سلامت و درمان مشغول فعالیت هستند. 

منبع: آستان نیوز 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.