صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار تهران گفت: نوسازی، برقی‌کردن و گازسوز کردن خودرو‌ها در اولویت قرار دارد و قرار شد تا سال آینده اجرایی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی وضعیت تاکسیرانی گفت: مشکلاتی در حوزه فرسودگی و کمبود وجود دارد که این هفته بالغ بر ۱۲ ساعت با مجموعه ایران‌خودرو، سایپا و مپنا جلسه داشتیم که جلسات خوبی بود. بنا شد نوسازی خودرو‌ها را با اولویت قطعی، ناظر به حوزه داخلی قرار دهیم و گروه کار تشکیل شد. بنا شد تا ۲۲ بهمن، پیشنهادات ناظر بر حوزه تاکسیرانی، ون و اتوبوسرانی را داشته باشیم.

شهردار تهران افزود: با توجه به اینکه در آستانه روز هوای پاک هم قرار داریم، هم نوسازی، هم گازسوز کردن و هم برقی کردن سیستم حمل و نقل عمومی را در سال آینده داشته باشیم.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر ۷۸ هزار ون و تاکسی داریم که ۱۰۰ درصد ون‌ها و بیش از ۶۰ درصد در تاکسی‌ها فرسوده هستند. اتوبوس‌ها هم با ضریب بالایی دچار فرسودگی هستند که امیدواریم نوسازی و بازسازی حمل و نقل عمومی به ظهور و بروز برسد.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره تخصیص تسهیلات به رانندگان به منظور نوسازی خودرو‌ها گفت: در حال بازبینی هستیم و با وزارت صمت، اقتصاد و بانک‌ها و همچنین مجموعه‌هایی که حاضر به همکاری هستند درحال رایزنی هستیم تا تسهیلات خوبی پرداخت شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.