صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: عدم تخلیه و انباشت آلاینده‌ها ناشی از بارگزاری جمعیتی و همچنین منابع آلاینده ثابت و متحرک نظیر کارخانجات و وسایل نقلیه موتوری از عمده‌ترین عوامل آلودگی هوا هستند.

محمد پذیرا رئیس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار شهرآرا نیوز گفت: ناسالم بودن هوا از طرفی به دلیل نقشه توپوگرافی مشهد است به طوریکه همانند دشت کاسه مانندی می‌باشد که آلاینده‌ها در آن انباشت می‌شوند و از طرف دیگر نرخ بارگذاری جمعیتی در مشهد بسیار بالاست.
او افزود: ظرفیت تخلیه اتمسفری یک شهر حدی دارد، از لحاظ ظرفیت تخلیه اتمسفری، مشهد حداکثر جوابگوی یک میلیون نفر است و این افزایش جمعیت باعث آلودگی هوا شده است.
پذیرا بیان کرد: امسال ۳۴ روز هوای پاک، ۱۹۷ روز هوای قابل قبول و سالم و ۶۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۶ روز ناسالم برای تمامی افراد در مشهد داشتیم.
رئیس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: ۶۴ درصد صنایع متحرک مانند وسیله نقلیه و ۳۶ درصد منابع ثابت مانند کارخانه‌ها و.. باعث انباشت آلاینده‌ها می‌شوند. علاوه بر اینکه آلاینده‌هایی از بیرون شهر مانند ذرات گردو غبار به صورت متوالی داخل شهر می‌شوند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.