صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنان تا اواخر هفته جاری جوی نسبتا پایدار و استقرار هوای سرد را در‌ استان خواهیم داشت.

آذر رضایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته شهرستان قوچان با منفی ١١ درجه سردترین و شهرستان بردسکن با ١١ درجه گرم‌ترین نقاط استان بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان بجستان با ٣۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. 

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دمای هوای مشهد بین منفی ۴ درجه و ۶ درجه در نوسان بوده است، گفت: امروز دمای هوای این کلان‌شهر در سردترین ساعات به منفی ۶ درجه و در گرم‌ترین ساعات به ۵ درجه می‌رسد. اکنون دمای هوای مشهد یک درجه است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی تا اواخر هفته همچنان جوی نسبتا پایدار و استقرار هوای سرد را در‌ استان خواهیم داشت که پیامد آن تشکیل مه و کاهش دید در محور‌های استان خواهد بود.

رضایی‌پور ادامه داد: گفتنی است‌ با توجه به پایداری جو، افزایش آلاینده‌ها را در شهر‌های صنعتی از جمله در مشهد مقدس خواهیم داشت. همچنین دما نیز به‌تدریج روند کاهشی دارد، اما مانند سیستم قبلی نخواهد بود.

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد، کیفیت هوای این کلان‌شهر در ۲۴ ساعت گذشته با عدد شاخص کلی ٧٧ بود و هم‌اکنون با عدد شاخص ١٠٢ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.