صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

منابع خبری افغانستان اعلام کردند که به دنبال قطع وارداتی ازبکستان فعالیت بسیاری از کارخانه های به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با ادامه روند قطع برق وارداتی از ازبکستان، رییس انجمن صنعت‌کاران افغانستان معتقد است که صنعت‌کاران توانایی تأمین نیازهای برق شرکت‌های خویش را ندارند و به همین دلیل ناگزیر هستند شمار کارگران‌ خود را کاهش دهند.

عبدالجبار صافی به رسانه ها گفته که شرکت‌های تولیدی داخلی نسبت به نبود برق، از رقابت بازار باز مانده‌اند و محصولات وارداتی جای محصولات داخلی را گرفته است.

 صافی می‌گوید که کمیسیون اقتصادی طالبان وعده سپرده داده که از طریق برق وارداتی تاجیکستان و شرکت‌های تولید برق داخلی، برای شرکت‌های صنعتی برق داده خواهد شد، اما تاکنون این وعده عملی نشده است.

رییس انجمن صنعت‌کاران افغانستان هشدار داد در صورتی که برق مورد نیاز شرکت‌های صنعتی تأمین نشود، شرکت‌های صنعتی به‌صورت دایم غیرفعال خواهند شد.

در همین حال، خال‌محمد تاجیک، رییس یکی از شرکت‌های تولید پلاستیک در کابل می‌گوید که طی چند ماه اخیر در اثر مشکلات بی‌برقی و نبود بازار کار مناسب، کارمندان این شرکت از۲۵۰ به ۱۵ نفر کاهش یافته است.

افغانستان برای تامین برق خود به کشورهای همسایه از جمله ایران، ازبکستان و تاجیکستان وابسته است. 

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.