صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست دفتر امور توانمندسازی معلولان بهزیستی کشور از تغییر دستورالعمل پلاک ویژه خودرو افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: از این پس خانواده‌های افراد دارای معلولیت ذهنی شدید و خیلی شدید و همچنین خانواده‌های افراد دارای معلولیت جسمی_حرکتی متوسط، شدید و خیلی شدید که قادر به رانندگی نیستند می‌توانند از امتیاز پلاک ویژه خودرو بهره‌مند شوند.

رویا حبیبی با اعلام این خبر به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: با تغییر دستورالعمل پلاک ویژه خودرو افراد دارای معلولیت از این پس خانواده‌های افراد دارای معلولیت ذهنی شدید و خیلی شدید و همچنین خانواده‌های افراد دارای معلولیت جسمی_حرکتی متوسط، شدید و خیلی شدید که قادر به رانندگی نیستند می‌توانند از امتیاز پلاک ویژه خودرو بهره‌مند شوند.

وی همچنین عنوان کرد: براساس تفاهمنامه فی مابین بهزیستی و بیمه سلامت، ۵۹ خدمت ستاره‌دار توانبخشی با تعرفه محل ارائه دهنده خدمت اعم از دولتی یا غیردولتی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

دریافت ۳۸ پلاک ویژه معلولان در مشهد در سال ۱۴۰۱

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در سال جاری، ۷۴ متقاضی دریافت پلاک ویژه معلولان موفق به دریافت تاییدیه سازمان بهزیستی کشور شدند و از این تعداد نیز ۳۸ نفر با حضور در مراکز تعویض پلاک، خودروی خود را پلاک گذاری کردند.

حمیدرضا علیزاده افزود: در مورد تغییر ضوابط دریافت پلاک ویژه خودرو، معلولان ذهنی متوسط به بالا حتی اگر خودرویی به نام آنان نباشد می توانند توسط خانواده درخواست پلاک نمایند.

وی تصریح کرد: معلولان جسمی از درجه متوسط به بالا اگر امکان رانندگی نداشته باشند می توانند توسط خانواده پلاک دریافت کنند؛ اما شرط اصلی آن است که خودرو به اسم مددجو باشد و خانواده نمی تواند شخصا درخواست پلاک ویژه را ثبت کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.