صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نانوایان مشهد رتبه‌بندی می‌شوند

  • کد خبر: ۱۴۸۲۹
  • ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه پنجم کشور گفت: نانوایی‌های خراسان رضوی و من جمله مشهد با هدف ارتقای کیفیت و رقابت در رتبه‌بندی و ستاره‌دار می‌‎شوند.
به گزارش شهرآرا نیوز، حمیدرضا نوری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با مشارکت اتحادیه نانوایان خراسان رضوی و موسسه کیفیت رضوی به زودی در این استان اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: این رتبه‌بندی و اعطای بین یک تا پنج ستاره به نانوایی‌ها با توجه به مجموعه شاخص‌های تعیین شده در هماهنگی با اداره کل استاندارد، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره بهداشت انجام می‌شود که در حوزه شرایط فیزیکی، پرسنل، کیفیت پخت و مدت زمان خمیرگیری تعیین شده است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه پنجم کشور گفت: با تعیین درصد برای شاخص‌های یاد شده و احتساب درصد اخذ شده توسط هر واحد نانوایی، یک تا پنج ستاره به هر واحد مورد ارزیابی تعلق می‌گیرد.
نوری افزود: این طرح هم اکنون در شماری از واحد‌های نانوایی شهر مشهد در حال اجراست و به صورت رسمی و گسترده از ابتدای بهمن ماه در همه استان خراسان رضوی به اجرا درخواهد آمد.
وی ادامه داد: پیش‌نویس برنامه رتبه‌بندی کارخانه‌های آرد خراسان رضوی نیز تهیه شده است و اگرچه میزان سرمایه‌گذاری و تجهیزات در کیفیت آرد تاثیری روشن و قطعی دارد، اما با اجرای این طرح در صدد ارتقای هرچه بیشتر و بهتر کیفیت آرد تولیدی در استان هستیم.
 
رتبه در قیمت نان تاثیر ندارد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه پنجم کشور گفت: رتبه و ستاره اعطا شده به هر نانوایی به هیچ وجه در افزایش قیمت خدمات ارایه شده و نان تولیدی در این واحد تاثیر ندارد و صرفا در کنار جلب مشتری بیشتر به واسطه کیفیت آن واحد، اداره کل غله سهمیه آرد این واحد‌ها را هم افزایش می‌دهد.
نوری با اشاره به اینکه طرح بهسازی و نوسازی واحد‌های نانوایی استان از سال ۹۶ آغاز شده است افزود: تا کنون هزار و ۷۹۵ نانوایی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.
وی ادامه داد: نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای یا همان آزادپز‌ها با توجه به تازه تاسیس و نو بودن تجهیزات از سطح قابل قبولی از استاندارد‌ها برخوردارند بنابر این کمتر نیاز به دریافت تسهیلات برای بهسازی و نوسازی دارند.
هم اکنون ۶ هزار و ۲۰۰ واحد نانوایی دولتی و نیمه‌یارانه‌ای یا همان آزادپز در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند و این استان رتبه برتر کشور از نظر کیفیت آرد و نان را داراست.

سرانه مصرف ماهیانه آرد در استان ۷.۵ کیلوگرم است
اداره کل غله و خدمات بازرگانی در منطقه پنج کشور واردات، خرید، تدارکات، تجهیزات، نگهداری، ذخیره سازی، آماده سازی، بسته بندی، توزیع و فروش و صادرات کالا‌های اساسی، حساس و ضروری را با استفاده از تمامی ابزار‌های متداول اقتصادی و خرید، ایجاد، احداث، اداره، اجاره، استجاره و نگهداری تجهیزات و تأسیسات ذخیره سازی کالا‌های اساسی و ضروری در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بر عهده دارد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.