صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۴۸ نوع المان جدید در بخش گلستان بهار ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۱۴۹۰۶۲
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: وجود المان‌ها علاوه برزیبایی کیفیت فضای شهری را ارتقاء می‌دهد و این کیفیت است که بر ذهن انسان نقش می‌بندد و بر حس مکان و خاطرات جمعی شهروندان تاثیر می‌گذارد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین مختاری، با بیان این خبر اظهار کرد: استفاده از المان‌هایی که موجب انتقال هویت شهری در اذهان گردد، رضایتمندی شهروندان و بهبود کیفیت محیط شهری را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان نقش المان شهری را در زیبایی شهر‌ها و معرفی ویژگی‌های فرهنگی و تاریخی شهر نادیده گرفت، تصریح کرد: اِلِمان شهری درتعریف شخصیت عملکردی فضا‌های شهری نقش مهمی ایفا می‌کند و در چگونگی روحیه شهر و مردم بسیارموثر است.

مختاری با اشاره به اینکه فرآیند انتشار فراخوان دریافت آثار از هنرمندان و ارسال آثار آنان برای استقبال از بهار ۱۴۰۲، در مهرماه آغاز و ۶۲۰ اثر از هنرمندان مختلف دریافت شد، عنوان کرد: داوری آثار در مراحل مختلف با حضور نمایندگان معاونت خدمات شهری، سازمان پارک‌ها و فضای سبز، معاونت فرهنگی و اجتماعی، اساتید دانشگاه و نظرسنجی از اعضای شورای اجتماعی محلات برگزار و از این بین ۴۸ اثر برگزیده و انتخاب شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد به رونمایی ۴۸ نوع المان جدید در بخش گلستان (المان‌های همراه با گل) همزمان با بهار ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: المان خونه سنگی، طاق و ایوان، سنگ نگاره بهار، سرو‌های زندگی، حروف بهار، گذرگاه نقش و رنگ، باران گل، شیرینی زندگی، خانه خرگوشک و ... از المان‌های در حال ساخت برای استقبال از بهار به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: ایجاد نشاط و سرزندگی در شهر، بهبود کیفیت منظر فضای سبز در فضا‌های شهری، توجه به ترویج و گسترش نشاط اجتماعی و خلق فضای خاطره انگیز و مفرح متناسب با شهر، توجه به هویت ایرانی- اسلامی و مضامین ماه مبارک رمضان و نیمه شعبان و ... از رویکرد‌های فراخوان منتشر شده در بخش گلستان است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.