صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: در آستانه سال نو و ورود زائران، برای تأمین کالای اساسی تنظیم بازار ۵۰۰ واحد صنفی منتخب در مشهد فعالیت خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اکبر نصری سرآسیا درباره اقدامات نظارتی در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان گفت: تأمین نان حریم حرم رضوی و مصرف زائران با توجه به برآورد حضور ۱۰ میلیونی زائر انجام شده است. در همین رابطه اداره غله استان  ۸ هزار تن آرد برای تأمین تقبل کرده است و در صورت نیاز بیشتر، آن هم به نانوایی‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: با توجه به حذف نانوایی‌ها از حریم حرم رضوی و ساخت‌وساز‌هایی که صورت گرفته است و اجاره‌بهای زیادی که دارند، نانوایی‌ها را به حریم رضوی برای ایام عید اضافه می‌کنیم. بر همین اساس حدود ۶ کانکس سیار در محدوده حرم، شیرازی ۱، شیرازی ۴، طبرسی ۱۹، شهید شوشتری ۱۱، باب الکاظم و بلوار حسن‌زاده‌عاملی تعبیه شده است. همچنین ۱۲ نانوایی به‌صورت ثابت خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد ادامه داد: همچنین به نانواهای ورودی شهر هم سهمیه فوق‌العاده اختصاص داده‌ایم که بر این اساس، ۷۰ کیسه به نانوایی‌های اطراف حرم و ۴۰ کیسه سهمیه فوق‌العاده هم به نانوایی‌های ورودی شهر داده شده است. همچنین با گرفتن مجوز از اداره بهداشت، واحد‌های صنفی منتخب اطراف حرم می‌توانند نان بسته‌بندی عرضه کنند.

وی افزود: اتاق اصناف و کارگروه تنظیم بازار شهرستان مشهد با ۵۰۰ واحد صنفی منتخب و نصب بنر مجوز مجاب شدند کالا‌ها را با قیمت روی اجناس به زائران عرضه کنند. با ورود زائران، برای نانوایی‌ها ساعت کاری را تغییر می‌دهیم، به‌شکلی که از ساعت ۵ صبح تا ۱۲ شب چند شیفت کار می‌کنند.

به گفته نصری، نظارت بر بازار شروع شده است، به‌طوری‌که در بازار‌های عرضه دام از ساعت ۵ صبح کارشناسان امور دام حضور دارند و قیمت‌ها را بررسی می‌کنند. همچنین گشت‌های مشترکی با سازمان تعزیرات از بازار آجیل و خشکبار داشته‌ایم.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد ادامه داد: درباره تأمین میوه که به بخش خصوصی واگذار شده است، توزیع انجام می‌شود که نظارت‌ها بر این بازار هم به قوت خود باقی است.
وی اضافه کرد: چندین بازار عرضه مستقیم کالا در نقاط مختلف شهر ایجاد شده است. مرغ منجمد هم درحال توزیع در بازار است و نمایشگاه بین‌المللی نیز عرضه مستقیم کالا خواهد داشت.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.