صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در حالی که مذاکرات نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت برای تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ تا ساعت ۱ بامداد شنبه، ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ادامه داشت، اما درنهایت چانه‌زنی‌ها بی‌نتیجه ماند و ادامه نشست شورای عالی کار به امروز یکشنبه موکول شد.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز ۲۸ اسفند ماه قرار است میزان حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲تعیین شود.

سیصد و چهاردهمین جلسه شورای عالی کار امروز با حضور وزیرکار و سایر شرکای اجتماعی به منظور بررسی بیشتر برای تعیین میزان افزایش مزد کارگران تشکیل خواهد شد.

 سیصد و سیزدهمین نشست شورای عالی کار شامگاه جمعه ۲۶ اسفندماه در محل وزارت کار با حضور سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی کار وشرکای اجتماعی نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار شد.

در این نشست میزان هزینه سبد معیشت کارگران و تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ بین نمایندگان کارفرمایی، کارگری و دولت مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و مقرر شد در نشست بعدی این شورا نهایی شود.

یکی از دلایل تعیین نشدن دستمزد در جلسه قبلی شورا چالش‌ها و تفاوت‌های عمیقی بود که بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان و دولت بر سر میزان افزایش دستمزد وجود داشت که این مسئله باعث طولانی شدن جلسه شورای عالی کار شده بود.

هرچند جلسه این شورا با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در آخرین ساعت روز جمعه آغاز شد و تا ساعت ۱ بامداد روز شنبه ادامه داشت، اما در نهایت چانه‌زنی‌ها باز هم راه به جایی نبرد و ادامه جلسه به امروز یکشنبه، ۲۸ اسفند موکول شد.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
چندین ساله جلسه وچونه زنی های بی مورد یاس آور پشت سرهم می زارند نتیجه کارشده فقیر شدن کارگران بهترین داور وحکم میزان اعلام تورم است باید به همان نسبت به حقوق اضافه شود
بازنشسته کارگری
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
هردرصد افزایش حقوقی می بایست بر روی پایه حقوق اعمال شود نمایندگان کارگری در شورای عالی کار این را مدنظر داشته باشند. باسپاس.
رضا
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
آقای دولت حقوق بازنشستگان باید ماهیانه ۲۰ میلیون باشد وگرنه نمیشه زندگی کرد بخدا نمیشه به امام حسین نمیشه چرا بازنشستگان را زجر می‌دهید بی‌رحمی حدی دارد