صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در یادداشتی‌، به تصویب لایحه ارتقای امنیت زنان واکنش نشان داد.

به گزارش شهرآرانیوز، تصویب کلیات لایحه ارتقای امنیت زنان واکنش های‌مختلفی را به همراه داشته است.

سکینه سادات پاد ،دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی در یادداشتی پیرامون این موضوع نوشت: کلیات لایحه ارتقای امنیت زنان امروز پس از ۱۲ سال بالاخره تصویب شد. نمایندگان مخالف تصویب لایحه از دریچه دین و مغایرت ومخالفت لایحه با دین اسلام وارد شدند و اشکالاتی را مطرح کردند و از سویی دیگر برای استحکام خانواده بااین قانون اظهار نگرانی کردند و عباراتی با شاخص وسلیقه شخصی اما به اسم حفظ خانواده ودین به کار بردند که تناسبی با منظومه فکری رهبران فرزانه وفقیه و اسلام شناس و اگاه به مقتضیات زمان ندارد‌.

۱۴دی ماه ۱۴۰۱ رهبر فرزانه انقلاب در دیدار بانوان به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها نکات بسیار ارزشمندی را مطرح کردند که البته تازه نبود و از سال ۷۶ نیز مطالبه گونه وبا احترام به صلاحیت قانونی مجلس، به آن تاکید داشتند و فرمودند: در بعضی خانواده ها به زن ظلم می‌شود وباید قوانین به نفع مظلوم تغییر کند.

رهبر انقلاب ،۱۴بهمن یعنی یک ماه بعد نیز به مناسبت جشن تکلیف دختران، صمیمانه به میان جمع فرشته های کوچک که با چادرهای رنگی ودخترانه شان آمده بودند، نشستندو کرامت و ریحانه‌گی زن را ترسیم کردندو با لطافتی بی نظیر، نوع مواجهه‌ با جنس زن را با رفتار خود تعریف کردند. این در شرایطی است که وقتی به ارتباطات خانوادگی ایشان نیز مراجعه می کنیم متوجه می شویم که سیره شخصی رهبرانقلاب با همسر گرامی وخانواده نیز در اعلی وجه، زیباست.

به اندیشه امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب هم که مراجعه شود،ایشان نیز چنان لطیف با همسر خود برخورد می کند ودلبرانگی با همسر گرامی خود دارد که وقتی در تبعید است، می نویسند والفاظی به کار میبرند که با تفکری که درلباس روحانیت از عدم کیفر دوبار کتک زدن زن و نگرانی از جهت ایجاد حق طلاق او می گوید، هیچ شباهت یا نسبتی ندارد.

درسیره علامه حسن زاده آملی نیز که همسرش را در منزل خود به خاک می سپارد تا به قول خودش بیشتر به او خدمت کند ویا تفکر آیت الله جوادی آملی ونگاهش وکتاب زن در آیینه جمال وجلال ایشان نیز هیچ نسبتی باتفکری که به آن اشاره شد، ندارد. با این شرایط حالا تکلیف چیست؟

فقه معیار، کدام است؟چه تصویری با این ادبیات، ازدین مخابره می شود؟! چرا فقه این آیات عظام و فهمشان از اسلام با بعضی دیگر بالباس روحانیت اینقدر متفاوت است ؟ اگر به صاحب شریعت وسیره ایشان رجوع کنیم، به چه نتیجه ای میرسیم ؟ پیامبر اکرم(ص) ،فاطمه(س) را روی پای خود می نشاند ومی فرمود کسی که زن را بیازارد لئیم است . حالا کدام خانواده و بر مبنای کدام اسلام تعریف می‌شود که دوبار کتک زدن زن را به گونه ای تقلیل می دهند که آسیب دیدنش اولی است ؟

حالا خانواده باید تعریف شود یا زن، تا این تعارضات حل شود؟ در سیره معصومین واهل بیت(ع) یک نمونه زن آزاری نیست بلکه مشحون از لطافت و عشق و دلدادگی است. وقت آن است که به این اسلام و اهل بیت(ع) ایمان والتزام عملی بیاوریم.