صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کاهش ۳۰ درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۶۰۹۶۳
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
مدیرکل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: نتیجه بازرسی‌ها در استان، کاهش ۳۰ درصدی حوادث ناشی از کار را به همراه داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدامین بابایی، مدیرکل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی خراسان رضوی امروز ۷ اردیبهشت ماه در دهمین یادواره سردار شهید عبدالحسین برونسی و شهدای کارگر استان و سی‌و‌چهارمین جشنواره امتنان (تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحد‌های تولیدی نمونه خراسان رضوی) که در محل سالن تلاش مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران برگزار شد، اظهار کرد:  اظهار کرد: امروز جنگ ما جنگ تولید است. برای اجرایی شدن شعار سال و رشد اقتصادی باید سربازان این جبهه یعنی جامعه کارگری و فرماندهان آن‌ها یعنی
کارفرمایان در میدان باشند.

وی افزود: در سال گذشته ۲۷ جلسه هیات اندیشه‌ورز در سطح استان به صورت تخصصی در حوزه روابط کار برگزار شد که نتیجه آن پیشنهاد اصلاحات فرآیند‌ها بود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان تصریح کرد: در سطح استان ۳۸ هیات تشخیص ثابت و ۲۱ هیات حل اختلاف رسیدگی به پرونده‌ها وجود دارد. طی سال ۱۴۰۱، ۱۶ هزار و ۷۰۷ پرونده در مراجع هیات تشخیص و ۵۵۲۱ پرونده در مراجع هیات‌های حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفت.

بابایی اضافه کرد: خراسان رضوی با ۱۳۲۸ تشکل کارگری و کارفرمایی دارای اعتبار، رتبه دوم کشور را در این حوزه دارد. از این تعداد ۱۱۳۵ تشکل کارگری و ۱۹۳ تشکل کارفرمایی هستند.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۲۴ هزار و ۱۶۸ مورد بازرسی ادواری و موردی از واحد‌های کارگاهی استان توسط بازرسین کار انجام شد، عنوان کرد: نتیجه این بازرسی‌ها کاهش ۳۰ درصدی حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال ۱۴۰۰ است. در حوزه حوادث منجر به فوت در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۸ درصد کاهش داشتیم.

مدیرکل اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱، ۶۸۷ گواهی ایمنی پیمانکاران در استان صادر شد. همچنین در سال گذشته برای بیش از ۱۵۹ هزار و ۳۳۶ نفر از جامعه کارگری و کارفرمایی دوره‌های آموزش ایمنی برگزار شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.