صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تاریخ حدودی عرضه‌ اولین مک‌های مجهز به M۳ اعلام شد

  • کد خبر: ۱۶۴۲۰۹
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
M۳ اولین پردازنده‌ی سه‌نانومتری دنیا خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز - مارک گرمن پیش‌ازاین بار‌ها ادعا‌های درستی درباره‌ی محصولات آینده‌ی اپل مطرح کرده است. حالا او می‌گوید اولین مک‌های مجهز به پردازنده‌ی M۳ در پایان سال جاری میلادی یا اوایل ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار خواهند شد.

گرمن فعلاً مشخصات دقیق پردازنده‌ی M۳ را اعلام نکرده است؛ اما می‌گوید M۳ Pro در واحد CPU از ۱۲ هسته و در واحد GPU از ۱۸ هسته استفاده می‌کند. ظاهراً پردازنده‌ی M۳ Pro به ۳۶ گیگابایت رم مجتمع مجهز است.

در مقام مقایسه، پردازنده‌ی M۲ Pro در واحد CPU و GPU به‌ترتیب ۱۰ و ۱۶ هسته دارد و در قوی‌ترین کانفیگ از ۳۲ گیگابایت رم استفاده می‌کند. انتظار داریم پردازنده‌های M۳ و M۳ Max و M۳ Ultra نیز به شیوه‌ی مشابه بهبود پیدا کنند

یک کانفیگ پردازنده‌ی M۲ Pro در واحد CPU از ۶ هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف بهره می‌گیرد. ظاهراً تعداد هسته‌های کم‌مصرف در M۳ Pro به ۶ مورد می‌رسد. پردازنده‌ی M۲ Pro کانفیگ دیگری با هشت هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف نیز دارد.

اپل پردازنده‌های موردانتظار سری M۳ را با لیتوگرافی سه‌نانومتری می‌سازد. این لیتوگرافی افزون‌بر افزایش تراکم ترانزیستور، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. هسته‌های سه‌نانومتری M۳ Pro قدرت بیشتری از هسته‌های M۲ Pro خواهند داشت.

منبع: زومیت

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.