صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سامسونگ پنل‌ تلویزیون‌های OLED خود را از ال جی می‌‌خرد

  • کد خبر: ۱۶۴۵۲۳
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
سامسونگ (Samsung) به دنبال خرید زمان بیشتری برای بلوغ فناوری microLED است و همچنان بازار را با تلویزیون‌های OLED پوشش می‌دهد؛ این شرکت برای رسیدن به این هدف به ال جی (LG) روی آورده است.

شهرآرانیوز - سامسونگ ممکن است یک تولیدکننده بزرگ تلویزیون باشد، اما از سال ۲۰۱۵ دیگر تلویزیون‌های OLED تولید نمی‌کند. این شرکت روی پنل‌های QLED خود سرمایه‌گذاری کرده است، که از نظر هزینه و کیفیت، بسیار به پنل‌های LCD نزدیک‌ هستند. غول کره‌ای همچنین به سرعت در حال توسعه فناوری microLED خود است که از نظر کیفیت تصویر از OLED پیشرفته‌تر است، اما همچنان قیمت بالایی دارد و فقط در بزرگ‌ترین تلویزیون‌های مورب به کار می‌رود.

به نظر می‌رسد سامسونگ به دنبال خرید زمان بیشتری برای بلوغ فناوری microLED است و همچنان بازار را با تلویزیون‌های OLED پوشش می‌دهد؛ این شرکت برای رسیدن به این هدف به همسایه خود، کره جنوبی، روی آورده است.

به گزارش رویترز سامسونگ و ال‌جی قراردادی منعقد کرده‌اند که در آن ال‌جی متعهد شده در سال ۲۰۲۴، دو میلیون پنل OLED با کیفیت ۷۷ و ۸۳ اینچی، در سال ۲۰۲۵ سه میلیون و در سال ۲۰۲۶ پنج میلیون به سامسونگ تحویل دهد. در حال حاضر، حدود ۵۰ درصد بازار تلویزیون‌های OLED جهان در اختیار ال جی است، در حالی که سونی ۲۶ درصد را به خود اختصاص داده است. جالب است که سونی هم پنل‌های خود را از ال جی تامین می‌کند.

دلیل اینکه سامسونگ چنین تغییر شدیدی در استراتژی خود ایجاد کرده است، احتمالاً رقابت شدید این شرکت با چینی‌ها در بخش LCD و عملکرد نه‌چندان عالی‌شان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.