صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کشف چند حیوان وحشی توسط یگان حفاظت محیط زیست در مشهد

  • کد خبر: ۱۶۶۰۰۴
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:طی رصد فضای مجازی و اطلاعات رسیده از سوی دوستداران حفاظت محیط زیست استان و با همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد، یک قلاده میمون وحشی، یک قطعه قرقاول و هفت قطعه کبک وحشی از قاچاقچیان حیات وحش، کشف و ضبط شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل شعبانی، گفت: یک قلاده میمون "رزوس"، یک قطعه قرقاول و هفت قطعه کبک در مشهد توسط نیرو‌های این یگان طی یک ماموریت برنامه‌ریزی شده کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه با این فروشنده و قاچاقچیان حیات وحش به صورت نامحسوس و در قالب خریدار قرار گذاشته شد، بیان کرد: در محل قرار مشاهده شد که فروشنده در زیرزمین یک پرنده فروشی، اقدام به نگهداری و فروش یک قلاده میمون و هفت قطعه کبک می‌نماید، که سریعاً گونه‌ها ضبط و متخلفین دستگیر شدند.

شعبانی بیان کرد: طی همین ماموریت در همان منطقه یک قطعه قرقاول وحشی کشف و ضبط و پرونده قضایی برای این متخلفین تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی اظهار کرد: میمون وحشی ضبط شده، تا زمان تعیین تکلیف به باغ وحش وکیل آباد مشهد تحویل داده شد و دیگر گونه‌ها پس از بررسی کارشناسان حیات وحش در صورت بومی بودن، پس از اطمینان از سلامتی در محل زیستگاه خود رهاسازی می‌شوند.

۲۱ درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش حراستی اداره‌کل حفاظت محیط زیست این استان است.

مساحت زیستگاه‌های طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.



حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.گونه‌های شاخص حیات وحش استان خراسان رضوی شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

منبع:ایرنا


ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.