صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد، از بسیج کامل ظرفیت‌های مدیریت شهری برای فضاآرایی و زیباسازی مشهدالرضا‌(ع)، هم‌زمان با فرارسیدن دهه پر‌خیر‌و‌برکت ولایت خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با بیان این خبر اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور گسترده زائران و مجاوران رضوی در این ایام فرخنده در شهر مشهد‌ به‌ویژه در محور‌های منتهی به حرم رضوی، اقدامات گسترده‌ای در حوزه زیباسازی شهری، خدمات شهری، حمل‌و‌نقل و ترافیک، فرهنگی و اجتماعی و اطلاع‌رسانی توسط مدیریت شهری برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: نصب ۵ المان گل نوشته با گل‌های شاخه‌بریده در میادین بسیج، شریعتی، بیت‌المقدس، غدیر و فلسطین، اکران تبریک دهه ولایت در ۳۸۰ المان خورشیدی و ۳۸ چراغ گوبو، و نصب ۳۷ المان نوری «یاعلی (ع)» در میان ریسه‌های نوری عرضی محور‌های منتهی به حرم رضوی، بخشی از این اقدامات است.

یعقوبی افزود: با توجه به هماهنگی‌های صورت‌گرفته به‌منظور برگزاری جشن‌های فرهنگی ویژه در این ایام در محل رسالت ۷۷، اقدامات گوناگونی برای زیباسازی این محدوده نظیر نصب و کاشت ۱۵ المان گل، جانمایی ۴۰ گل جای و نصب ۱۰ المان نوشتاری تبریک ایام دهه ولایت در دستور‌کار قرار دارد.



وی بیان کرد: در دهه ولایت امسال به‌منظور زیباسازی حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار، پویش جمع‌آوری خاک و نخاله در حاشیه شهر انجام خواهد شد که در این پویش بیش از ۳۰۰ نفر از پاکبانان مشهدی به همراه ۳۳ خودرو‌ بازوغلطان و ۵ دستگاه لودر به مدت ۱۰ روز در ۸ منطقه از‌ شهر شامل مناطق ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۱۰ و ۱۲ مشغول فعالیت خواهند بود.

معاون شهردار مشهد ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ ایمنی زائران و مجاوران رضوی، در این ایام ۵۴ ایستگاه آتش‌نشانی آماده‌باش هستند و ۱۰ دستگاه خودرو‌ عملیاتی و ۳۰ آتش‌نشان نیز در محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مشغول خدمت خواهند بود.

یعقوبی اضافه کرد: با توجه به اهمیت تقویت حمل‌و‌نقل عمومی در این ایام، اقداماتی نظیر تقویت خطوط منتهی به حرم مطهر تا سقف ۴۰ دستگاه اتوبوس در شب و روز عید غدیر، تقویت خطوط از ۵ پایانه موقت (شیرازی، بیت‌المقدس، طبرسی، خسروی، نواب) با ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در روز عید قربان و روز عرفه، تقویت خطوط از ۵ پایانه موقت (شیرازی، بیت‌المقدس، طبرسی، خسروی، نواب) با ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در روز عید قربان، افزایش یک ساعت زمان بهره‌برداری قطار شهری در روز عید قربان در خطوط ۱ و ۲ قطار شهری، آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی و شبکه بیسیم به تعداد ۱۰ هزار دستگاه، تقویت خطوط مبادی ورودی شهر با ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی و افزایش ساعت کاری پارکینگ‌های غیرحاشیه‌ای در اطراف حرم مطهر (شهدا، هاشمی‌نژاد، هشت‌آباد، خسروی و وحدت)، بخشی از این اقدامات است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی ویژه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این ایام نیز اقدامات ویژه‌ای نظیر نورافشانی در ۸ نقطه از شهر در شب عید قربان و ۱۱۰ نقطه از شهر در شب عید غدیر، برگزاری جشنواره‌های تفریحی ورزشی در مناطق ۳، ۴، ۵ و ۱۰، برپایی نمایشگاه شمس ولایت در گذر گلستان، فضاآرایی شهری با پرده الوان، ریسه رنگی و بیرق سردر‌، برپایی ۱۱۰ غرفه پذیرایی و خدمت‌رسانی در خیابان فدائیان اسلام و آماده‌سازی ۱۲ پایگاه راهنمای زائر در اطراف حرم مطهر بخشی از این فعالیت‌هاست.

 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.