صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرماندار شهرستان سرخس گفت: در جریان بازدیدی که به همراه مسئولان صورت گرفته است، اتفاقات رخ داده در این دریاچه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی در راستای احیای این دریاچه اتخاذ شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن نوری زاده پس از بازدید مقامات قضایی، مدیران استانی، شهری و محیط زیست که از دریاچه بزنگان و اراضی این منطقه داشتند، گفت: با توجه به نگرانی هایی که مردم و فعالان محیط زیست در خصوص خشک شدن دریاچه بزنگان به وجود آمده بود، روز جمعه از وضعیت دریاچه بزنگان بازدید داشتم و هماهنگی‌های لازم با مدیرکل محیط زیست استان خراسان رضوی و دادستان شهرستان سرخس انجام گرفت و روز جاری نیز به همراه این عزیزان از دریاچه بازدید به عمل آمد.

فرماندار شهرستان سرخس گفت: در جریان این بازدید که با حضور مهندس اله پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی و مهندس صادقی فر، مدیرکل حوزه رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی  صورت گرفت، اتفاقات رخ داده در این دریاچه بررسی و تصمیمات خوبی در راستای احیای این دریاچه اتخاذ شد.

وی افزود: با دستور دادستان، قرار بر این شد که با دو نفر از اهالی روستای بالادست دریاچه که اقدام به ایجاد مانع برای ورود آب به دریاچه کرده و برداشت غیرقانونی از آب داشتند، برخورد شود و این موضوع با پیگیری مدیر آب منطقه ای برطرف شود و آب در هفته جاری به بستر و حریم رودخانه منتقل شود.

نوری زاده گفت: در خصوص فردی که ادعای مالکیت و ارائه سند اراضی دریاچه کرده است، مقرر شد این موضوع را دستگاه قضایی پیگیری کند و امیدواریم با توجه به مدعی بودن دولت در این موضوع و وجود شاهدان محلی، این سند ابطال شود.

فرماندار سرخس گفت: قول مساعدتی از مدیرکل محیط زیست استان گرفته شده است که مطالعات لازم برای لایروبی دریاچه تکمیل شود و این مهم صورت پذیرد تا هم چشمه های این دریاچه فعال شود و هم در فصول بارش‌زا به آبگیری صحیح دریاچه بیانجامد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.