صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون  گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین الملل شورای شهر یزد گفت: برای تبادلات بهتر در پی خواهر خواندگی یزد و مشهد هستیم.

فاطمه حقیرالسادات در گفت‌وگو با  خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت گردشگری و زیارت مشهد، اظهار کرد: مشهد شهری با ویژگی‌های فرهنگی و زائران خاص است و از طرفی یکی از شهرهای پرجمعیت کشور است. یزد نیز تنها شهر تاریخی است که پس از ونیز در میراث جهانی ثبت شده است.

رئیس کمیسیون  گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و روابط بین الملل شورای شهر شهر یزد ادامه داد: معاونت‌ گردشگری یزد در پی انعقاد تفاهم‌نامه با سایر شهرها از جمله مشهد است چرا که مشهد زائر و گردشگر بسیار زیادی دارد که برای ما حائز اهمیت است. 

وی افزود: با اینکه حوزه گردشگری مشهد زیرمجموعه کمیسیون فرهنگی است اما نکته مثبت استقلال معاونت زیارت و گردشگری است. یزد دارای بافت تاریخی زنده است که ثبت جهانی شده و این انسجام بافت تاریخی در مشهد وجود ندارد، اما معاونت گردشگری و زیارت شهرداری مشهد در پی پیاده‌سازی این انسجام در مشهد است و در این زمینه برنامه‌ریزی های خوبی شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شهر یزد با بیان اینکه نشست مسئولین گردشگری شهرهای مشهد و یزد جهت استفاده از ظرفیت‌های هر شهر برگزار شد، گفت: مشهد در حوزه زیارت و گردشگری به ویژه گردشگری سلامت بسیار فعال است،  در همین راستا نیز تجربه‌های خوب یزد و مشهد را در اختیار یکدیگر قرار دادیم. 

حقیرالسادات ادامه داد: موضوع انعقاد تفاهم‌نامه جهت ایجاد اشتغال، جذب گردشگر و ارتقای آن مذاکره شد. ما در پی استفاده از ظرفیت‌هایی چون گردشگری سلامت و مذهبی مشهد هستیم. از طرفی یزد قطب ناباروری خاورمیانه است و انشاءلله طی این ارتباطات اتفاق خوبی رخ می‌دهد. 

وی در نهایت تاکید کرد: مشهد و یزد خواهر خوانده‌های خوبی دارند، اگر روابط ما در این حوزه افزایش یابد بسیار مطلوب است، خواهر خواندگی فقط متعلق به دو شهر خارجی نیست و ما در پی خواهر خواندگی مشهد و یزد هستیم که تبادلات بیشتری انجام شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.