صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: استان خراسان رضوی به دو دلیل سرآمد گردشگری همه استان‌های کشور است.

به گزارش شهرآرانیوز، حرمت الله رفیعی در بازدید از غرفه‌های خراسان رضوی در سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و سی و سومین نمایشگاه صنایع دستی تهران با اعلام این خبر افزود: یکی از دلایل این است که بارگاه ملکوتی، امام هشتم در این استان قرار دارد و آرزوی همه فعالان گردشگری این است که در زمینه زیارت با این استان همکاری و فعالیت داشته باشند.


او ادامه داد: دلیل دیگر این که میزان و حجم گردشگر خارجی خراسان رضوی با تمام استان‌های دیگر کشور برابر است، به عنوان مثال اگر مجموع گردشگر خارجی ورودی به کشور ۸ میلیون نفر باشد، حتما ۴ میلیون نفر خارجی مربوط به خراسان رضوی است.


فرهمند با بیان این که هتل‌های ایجاد شده در خراسان رضوی جزو سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند، اظهارکرد: توقع ما این است که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی کمک کند تا از ظرفیت این هتل‌ها استفاده شود و اسکان در هتل‌ها اولویت اول باشد.


او تصریح کرد: باید برای پرکردن ظرفیت‌های خالی مراکز اقامتی و هتل‌ها چاره اندیشی شود.


رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران تاکید کرد: هم چنین بخش خصوصی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی نیز باید تلاش کنند و اولویت اول شان سفر به خراسان رضوی باشد.
رفیعی ادامه داد: به عنوان متولی بخش خصوصی به دنبال این هستیم که بسته مناسبی برای سفر به خراسان رضوی ارائه کنیم.


او تصریح کرد: امیدواریم با اختصاص قطار ویژه گردشگری زیارتی بتوانیم از ظرفیت اقامتی خالی خراسان رضوی استفاده کنیم و علاوه بر جاذبه‌های زیارتی از جاذبه‌های گردشگری این استان نیز استفاده شود.


 
وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی ویژه‌ای که گریبانگیر مسافران است، تلاش می‌کنیم گردشگری متناسب با شرایط را اجرا کنیم.


گفتنی است: سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و سی و سومین نمایشگاه صنایع دستی تهران از ۲۳ تا ۲۷ بهمن ماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل نمایشگاه بین المللی تهران دایر است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.